نشست بصیرتی “جایگاه شورای نگهبان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی” برگزار شد + تصاویر

نشست بصیرتی “جایگاه شورای نگهبان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی” در دانشگاه میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما، به همت بسیج اساتید دانشگاه میبد و در راستای برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی و نشست های فرهنگی حلقه صالحین و به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر  نهاد شورای نگهبان در استان یزد، نشست بصیرتی اساتید و کارکنان دانشگاه با موضوع “جایگاه شورای نگهبان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی” در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه میبد برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین محمدی در این نشست با اشاره به جمهوریت و اسلامیت نظام، به تبیین جایگاه شورای نگهبان پرداخت و یادآور شد: جمهوریت اتکاء به آرای مردم و اسلامیت اشاره به اجرای قوانین اسلام را در پی دارد و نهاد شورای نگهبان وظیفه پاسداری از این دو امر مهم را به عهده دارد و اعضای این نهاد ۶ نفر به انتخاب مقام معظم رهبری و ۶ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی برگزیده می شوند.

وی ضمن اشاره به شروط انتخاب شوندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت شورای نگهبان نظارتی کامل و جامع و در همه سطوح است؛ همچنین این نهاد برای مسائل اجرایی نیازی به گزارش به مسئول یا نهاد بالاتری ندارد و خود در مسائل انتخابات ورود می کند.

وی با اشاره به عدم دخالت گرایش حزبی در تایید یا رد صلاحیت ها، ادامه داد: این مرجع برای رسیدگی به پرونده ها از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری، پلیس بین الملل و نیز تحقیقات محلی برای احراز شرایط نامزدهای انتخاباتی استفاده می کند و آن چه که مورد نظر شورای نگهبان است مسائل مالی، اخلاقی و سیاسی می باشد.

مسئول نهاد شورای نگهبان استان یزد اضافه کرد: تایید یا رد صلاحیت بسیار مهم بوده و دو طرف آن پرتگاه است و باید با دقت و محتویات قوی صورت گیرد.

در پایان، شرکت کنندگان در جلسه سوالاتی مطرح کردند و حجت الاسلام محمدی به این سوالات پاسخ داد.