هدف از ثبت‌نام چهره‌های متعدد اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه میبد و تفت چیست؟

تکنیک «موج سازی» هم شاید مهمترین هدف اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام‌های پیاپی باشد؛ ابتدا تعداد زیادی اصلاح‌طلب ثبت‌نام می‌کنند و در صورت تایید صلاحیت آنان، وقتی تنور انتخابات به حد کافی گرم شد آنان یک‌به‌یک (و شاید هم دفعتا)به نفع کاندیدای نهایی کنار می‌کشند

رصد فعالیتهای اخیر جبهه اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه میبد و تفت نشان می‌دهد گه آنان با هماهنگی رهبران مرکزی خود، چند سناریو برای تصاحب کرسی نمابندگی میبد و تفت پس از ۱۲ سال تدارک دیده‌اند.

به گزارش “میبدما”، یکی از این سناریوها تعدد ثبت‌نام کنندگان افراد وابسته به این خط فکری در دو حوزه انتخابیه میبد و تفت (و به ویژه میبد) است.

در این فرآیند ابتدا تعداد قابل توجهی از اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در حوزه انتخابیه میبد و تفت ثبت‌نام می‌کنند و اهداف جبهه اصلاح‌طلب از این طریق دنبال می‌شود.

یکی از مهمترین اهداف مدعیان اصلاح‌طلبی برای این اقدام، همان دستورالعمل کشوری جهت فشار بر شورای نگهبان در جهت عدم ردصلاحیت کاندیداهای منسوب به اصلاح‌طلبان می‌باشد.

هدف دیگری که از این اقدام دنبال می‌شود «تعدد و تشتت نمایی» در اردوگاه اصلاح‌طلبان جهت فریب اردوگاه رقیب و فراهم ساختن زمینه ثبت‌نام کاندیداهای متعدد اصولگرا و ایجاد پراکندگی در این جبهه می‌باشد.

هدف دیگر اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام‌ چهره‌های متعدد، تضمین حضور حداقل یک کاندیدای نزدیک به اصلاح‌طلبان در صورت ردصلاحیت کاندیداهای متعدد این جبهه از سوی شورای نگهبان می‌باشد.

تکنیک «موج سازی» هم شاید مهمترین هدف اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام‌های پیاپی باشد؛ به این ترتیب که ابتدا تعداد زیادی کاندیدای اصلاح‌طلب و یا نزدیک به این خط فکری ثبت‌نام می‌کنند و در صورت تایید صلاحیت بیشتر از یک نفر آنان، وقتی تنور انتخابات به حد کافی گرم شد آنان یک به یک (و شاید هم دفعتا)به نفع کاندیدای نهایی کنار می‌کشند و با این کار ایجاد موج تبلیغاتی در افکار عمومی خواهند نمود.

البته جریان اصلاح‌طلبی در حوزه انتخابیه میبد و تفت چهره شاخص چندانی ندارد و برای تامین مقاصد فوق‌الذکر ناگزیر است تا از افرادی کمک بگیرد که جزء افراد سرشناس نیستند و بعضا خود را مستقل نامیده‌اند.