حمایت اصلاح‌طلبان میبدی از یک چهره انقلابی برای انتخابات آینده مجلس؟

اصلاح طلبان کشوری و به تبع آنان اصلاح طلبان میبدی قصد دارند تا از یک کاندیدای خاص حمایت کنند تا با اضافه شدن رای اصلاح طلبان به سبد سایر آراء وی، احتمال رای آوری او را تقویت کنند.

اصلاح طلبان حوزه انتخابیه تفت و میبد پس از ردصلاحیت کاندیداهای شاخص اصلاح طلب در این حوزه انتخابیه، قصد دارند تا از میان نامزدهای باقی مانده، یک نفر را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود انتخاب کنند.

به گزارش “میبدما”، اصلاح طلبان که سابقه قهر با انتخابات در مجلس نهم را در کارنامه خود دارند اینک به این نتیجه رسیده اند که تحریم انتخابات مجلس دهم به قیمت حذف آنان تمام خواهد شد چرا که در انتخابات مجلس نهم علیرغم عدم حضور آنان، مشارکت ۶۵ درصدی در کشور رقم خورد.

با این اوصاف آنان قصد تحریم انتخابات پیش رو را ندارند و اصلاح طلبان میبد هم با متابعت از راهبرد کشوری قصد حضور فعال در این انتخابات را دارند.

از سوی دیگر صرف مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات، مشکلی را حل نمی کند و آنان به این نتیجه رسیده اند که به دلیل تعداد محدود رای دهندگان خالص اصلاح طلب، رای اعتراضی سفید ریختن به صندوقها نیز سودی ندارد و حتی بعید نیست اثر کاملا معکوس داشته باشد.

به همین دلیل اصلاح طلبان کشوری و به تبع آنان اصلاح طلبان میبدی قصد دارند تا از یک کاندیدای خاص حمایت کنند تا با اضافه شدن رای اصلاح طلبان به سبد سایر آراء وی، احتمال رای آوری او را تقویت کنند.

دلیل این امر جلوگیری آنان از رای آوردن چهره های اصولگرایی است که مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان سراسر کشور قرار دارند، می باشد.

در شهرستان میبد، این ائتلاف از آقای حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش حمایت کرده است؛ بنابراین اصلاح طلبان هدف خود را جلوگیری از رای آوری وی تعریف کرده اند تا به این وسیله هم مجلس نسبتا همراهتری با خود داشته باشند و هم اعتراض خود را به نوعی نشان داده باشند.

3769440_201

در این میان شنیده شده اصلاح طلبان میبد قصد دارند از آقای دکتر کمال دهقانی حمایت کنند.

دکتر دهقانی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) در مقطع کارشناسی ارشد و دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران در مقطع دکتری و یکی از چهره های  انقلابی در شهرستان میبد محسوب می شود و حتی برخی از عناصر اصولگرای شهر از ایشان حمایت کرده اند.

در کارنامه وی در دهه ۷۰ سوابقی چون دبیری دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در مراکش و معاونت دو اداره آموزش و زیربنای (حوزه اقتصادی) وزارت امور خارجه مشاهده می شود. او در دهه ۸۰ و ۹۰ سوابقی چون مدیرکلی روابط عمومی شهرداری تهران، قائم مقامی شهرداری منطقه ۷ تهران، ریاست منطقه آزاد انزلی و معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس را تجربه کرده است.