واکنش امام جمعه موقت میبد به ادعای مخالفت امام(ره) با شعار مرگ بر آمریکا

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی عدم اعتماد به دشمن را از اصول امام رحمه الله علیه عنوان کرد و با بیان اینکه نباید رفع مشکلات کشور را به رفع تحریح ها و مذاکرات گره زد تصریح کرد : این حرف ها از سوی بعضی ها به سوء استفاده از سوی دشمن منجر می شود

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه۱+۵ به نتیجه رسیدن مذاکرات را منوط به حفظ عزت ، حکمت و مصلحت ایران اسلامی با رعایت خطوط قرمز مقام عظمای ولایت خواند .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی عدم اعتماد به دشمن را از اصول امام رحمه الله علیه عنوان کرد و با بیان اینکه نباید رفع مشکلات کشور را به رفع تحریح ها و مذاکرات گره زد تصریح کرد : این حرف ها از سوی بعضی ها به سوء استفاده از سوی دشمن منجر می شود .

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به حملات وحشیانه رژیم آل سعود به یمن این اقدام عربستان در به راه انداختن جنگ نیابتی امریکا در منطقه در تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی را به مورچه شورشی بر علیه فیل تعبیر کرد و گفت : امروز عربستان آلت دست اسرائیل و امریکا در یک جنگ نیابتی شده است و این خطر بزرگی برای منطقه است .

وی با اشاره به ماجراجویی های رژیم آل سعود به اعتراف کالن پاول وزیر دفاع سابق امریکا اشاره کرد و گفت : عربستان در مقابل ایران اسلامی دست بسته است .

امام جمعه موقت میبد افزود : اگر عربستان از این ماجراجویی در تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی دست بر ندارد و احیانا حرکتی بر علیه ایران اسلامی داشته باشد تنها با شلیک یک موشک ظرف ۴ دقیقه به دوره ماقبل صنعتی یعنی ویرانی کامل تبدیل خواهد شد .

حجت الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد : اما به فضل الهی همه توطئه های آنها خنثی و نفوذ ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام در جامعه بیشتر خواهد شد.

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام رضوان الله تعالی علیه مبنی بر حفظ شخصیت ، اصول و راه امام و جلوگیری از تحریف شخصیت متعالی امام گفت : امروز درباره تحریف ، اصول ، راه ، هدف و معیارهای شخصیت امام باید هشدار داد چرا که این مقوله حتی در دوران حیات و پس از رحلت وی هم وجود داشت .

وی با بیان اینکه باید فهمید که تحرف امام از کجا نشات می گیرد تصریح کرد : اگر راه و اصول امام رحمه الله علیه به فراموشی سپرده شود سیلی محکمی خواهیم خورد که در همه جوامع به یاد می ماند.

حجت الاسلام اعرافی برانداختن بنای موروثی و ظالمانه سلطنتی ظاغوتیان و ایجاد حکومت بر اساس فقه اسلام جعفری را دو کار مهم حضرت امام رضوان الله تعالی علیه برشمرد و افزود: اگر سالها شعار دهیم و تنها به شعار بسنده کنیم اما اصول و مبانی و محتوای شخصیت امام تغییر یابد ، انحراف به صورت جدی جامعه را خواهد گرفت.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه چرا باید شنیده شود که بعضی ها بگویند که امام در اواخر عمرشان هیچ اعتقادی به شعار مرگ بر امریکا نداشتند با استناد به فرمایشات امام رحمه الله علیه که باید حتی اگر در تمام امریکا مسجد بسازند و بر گلدسته های آنها شعار الله و اکبر قرار بدهند هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا نباید فراموش شود ، تصریح کرد : این کلام امام مبتنی بر جهان بینی توحیدی و منظومه اسلامی فکری امام است.

وی امریکا را شیطان بزرگ و سردمدار استکبار خواند و گفت : از همان اول امام راحل حرکتش از سال ۱۳۴۲ بر اساس مقابله با استکبار و نهی قانون کاپیتالیستی قرار داد که امروز علم آن را امریکا و دنیای مستکبر غرب بلند کرده است .

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه آنها می خواهند امام را خشک و خشن و معاذالله لیبرال و مارکسیست جلوه دهند افزود : ما باید چشممان را باز و بصیرتمان را نسبت به این موضوع بیشتر کنیم تا با این سه گروه که هدفشان ضدیت با اسلام است مقابله کنیم .

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به کسانی که در داخل هم از سر دلسوزی آب در آسیاب دشمن می ریزند گفت : آنها از سرنادانی به طوری که تصور میکنند امام را اگر چهره قاطع در مقابل استکبار و مهربانی با خودی ها معرفی کنند می توانند به اهداف سیاسی خود دست یابند اقدام به کارهایی می کنند که درست نیست .

خطیب جمعه موقت میبد تحریف اصول و راه امام از سوی هر کسی را خیانت به امام و انقلاب عنوان کرد و کسانی که می گویند امام بحثی در حجاب نداشت افزود : مگر می شود کسی که احیاء کننده احکام اسلام و ارزشهای دینی بود در باره حجاب حرفی نزده باشد.

وی تحریف اصول و راه امام را خطر بزرگ در کشور دانست و گفت : اگر شخصیت و راه امام تحریف شود ملت سیلی محکمی خواهد خورد بنابراین باید راههای خطر تحریف امام را شناخت و این الگو و سرمشق جهان اسلام را در جامعه تبین کرد .

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگر ازسخنان خود با گرامی داشت بیست و سوم خرداد سال ۱۳۵۹ سالروز فرمان امام در تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت : این نهاد فرهنگی که با هدف تامین زیر ساخت های فرهنگ جامعه بنا نهاد شد از مهمترین ستادهای فرهنگی کشور بود که امروز نام آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر یافته است .

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه اگر فرهنگ جامعه ای اصلاح شود و حرکات ما مطابق با فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی و انقلابی باشد خیلی از مشکلات جامعه ما حل می شود اظهار داشت : امام راحل این ضرورت را دیدند و افرادی از خبرگان فرهنگ اسلامی و دینی و انقلابی را تعیین کردند تا زیرساخت های فرهنگی جامعه را اصلاح کنند و بعضی از فرهنگ ها و سنت های غلط جاهلی که از زمان طاغوت به ارث رسیده بود را سامان دهند.

وی اظهار امیدواری کرد : شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوب و راهگشا و اثر گذار را در جهت ارتقا فرهنگ اسلامی و دینی در کشور تدوین و کشور را در حوزه فرهنگی از تنگناها نجات دهد.

حجت الاسلام اعرافی بیست و چهارم شهریور ۱۳۶۱ سالروز حمله ددمنشانه و وحشیانه رژیم صفاک صهیونیستی به جنوب لبنان را خاطرنشان کرد و گفت : اسرائیل در ذهن خود می پرواند که لبنان را در ابتدا درگیر کند بنابراین با موشک باران و حمله وحشیانه بر علیه مقاومت لبنان و حزب الله شجاع لبنان اقدام کرد اما به هدفش نرسید .

امام جمعه موقت میبد گفت : بنابراین با استفاده از جنگ های داخلی و مذهبی که امروز هم ادامه دارد در صدد اختلاف بین امت اسلام است .

خطیب جمعه موقت میبد ، ۲۶ خرداد سالروز شهادت بزرگان و پیشگامان انقلاب اسلامی شیهد بخارایی ، امانی ، صفار هرندی و نیک نژاد را گرامی داشت .

وی ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی ، یاد و خاطره سنگرسازان بی سنگر را گرامی داشت و گفت : این نیروهای شجاع و ایثارگر جهاد سازندگی در دوران ۸ سال دفاع مقدس بودند که در سرما و گرمای تفتیده جبهه های کردستان و خوزستان ایستادگی کردند تا رزمندگان اسلام در میدان نبرد خط شکن و پیشرو باشند .