۴۰ میلیون تومان برای احیاء بیت آیت‌الله حائری

در نشستی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، مالکین و هئیت امنای امام زاده خدیجه خاتون (ع) ، در خصوص ساماندهی بیت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی بحث و تبادل نظر شد. به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این نشست با […]

در نشستی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، مالکین و هئیت امنای امام زاده خدیجه خاتون (ع) ، در خصوص ساماندهی بیت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این نشست با بیان اینکه شاید قرنها طول بکشد که شخصیتی چون آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در جهان اسلام ظهور پیدا کند ، بر مرمت و بازسازی بیت آیت الله حائری تاکید کرد و افزود : بیت آیت الله حائری باید با نگاه جامع مرمت و بازسازی و به قطب فرهنگی و گردشگری بین المللی تبدیل شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه آیت الله حائری مهرجردی گفت : امروز چشم های زیادی در جهان به بیت آیت الله حائری مهرجردی دوخته شده است بنابراین برای احیاء این آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی باید همه تلاش خود را به کار گرفت .

وی بر موانع و مشکلات درپیش روی بازسازی بیت آیت الله حائری تاکید کرد و افزود: با احیاء و بازسازی این آثار تاریخی و ماندگار ، مردم استان و شهرستان هم هویت پیدا می کنند .

فرماندار میبد هم با تاکید بر اهمیت بازسازی و مرمت بیت آیت الله حائری بعنوان آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی میبد ، آمادگی فرمانداری این شهرستان را در حمایت و پشتیبانی از مرمت بیت آیت الله حائری اعلام کرد و افزود : امیدواریم با محوریت مدیریت محلی این آثار تاریخی و با محوریت راه اندازی دارالقران مرمت و به سمت مقوله های فرهنگی و گردشگری توسعه پیدا کند .

حسین فلاح از اختصاص ۴۰ میلیون تومان برای احیاء این بنای تاریخی خبر داد و افزود : انتظار می رود با همکاری میراث فرهنگی ، مالکین و مدیریت محلی ، این بنای ارزشمند تاریخی ساماندهی شود .

وی خاطرنشان کرد : مرمت بیت آیت الله حائری مهرجردی در محله مهرجرد به حفظ بافت های تاریخی این منطقه هم کمک می کند .