اختصاص ۱۰۰میلیون تومان به خانه مطبوعات یزد

محمدمسعود ارکان در نشست هم‌اندیشی اعضای خانه مطبوعات استان یزد ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم پس از این بیشتر شاهد حضور پررنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در خانه خودشان باشیم. وی همچنین ضمن قدردانی از اعضای سابق خانه مطبوعات بیان کرد: خانه مطبوعات از ۱۱ اردیبهشت ماه […]

محمدمسعود ارکان در نشست هم‌اندیشی اعضای خانه مطبوعات استان یزد ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم پس از این بیشتر شاهد حضور پررنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در خانه خودشان باشیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از اعضای سابق خانه مطبوعات بیان کرد: خانه مطبوعات از ۱۱ اردیبهشت ماه تحویل هیئت مدیره جدید شد و تاکنون هفت جلسه برای پیگیری امور برگزار شده است.

مدیرمسئول روزنامه پیمان یزد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای اصحاب مطبوعات و ایجاد یک درآمد پایدار برای خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز خبرنگار در حال حاضر از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است و امروز نیز خواستار ارائه نظر اصحاب رسانه استان یزد در این زمینه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه‌هایی که تاکنون برای خانه مطبوعات جذب شده و کمک‌هایی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به خانه مطبوعات انجام شود، یادآور شد: در رایزنی‌هایی که با معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد صورت گرفت، آقای بابایی قول تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه دولتی برای تامین نیازها و تجهیز خانه مطبوعات را دادند و به جز این قرار شد شخص ایشان نیز در یک مهلت سه تا چهار ماهه، ۲۰ میلیون تومان به خانه مطبوعات کمک کنند.

ارکان همچنین از درخواست یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی با هماهنگی وزارت ارشاد از یکی بانک‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر موضوع هستیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با یکی از شرکت‌های اقتصادی استان یزد خبر داد و بیان کرد: این شرکت ۵۰ میلیون تومان به خانه مطبوعات یزد اختصاص داد که تاکنون ۲۵ میلیون تومان آن واریز شده و ۲۵ میلیون تومان دیگر نیز تا روز خبرنگار واریز خواهد شد.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد با بیان اینکه این بودجه‌ها برای سرمایه‌گذاری در یک کار اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای خبرنگاران همچنین تجهیز، بازسازی و مرمت خانه مطبوعات هزینه خواهد شد، بیان کرد: قرار است خانه مطبوعات نیز با تغییراتی، مجهز به یک سالن کنفرانس بزرگ شود.

ارکان همچنین با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر ارشاد عنوان کرد: در این دیدار درخواست‌های بسیاری مطرح شد اما مهم‌ترین آنها تسریع در تعیین مدیرکل ارشاد استان یزد، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خبرنگاران، افزایش تعداد صفحات روزنامه‌های محلی به هشت صفحه و … بود.
وی همچنین از ارائه پیشنهادی برای برگزاری گردهمایی سراسری اعضای خانه‌ مطبوعات سراسر کشور به میزبانی خانه مطبوعات یزد خبر داد و بیان کرد: این پیشنهاد مورد موافقت معاون وزیر قرار گرفت اما هنوز برنامه دقیقی برای این امر پیش‌بینی نشده است.
ارکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان یزد باید اتحاد بیشتری با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: اگر اتحاد داشتیم، اکنون شاهد پیشرفت‌های بزرگی در قشر خبرنگاران و اصحاب رسانه بودیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که اصحاب رسانه استان یزد باید انجام دهند، کنار گذاشتن سوء تفاهم‌ها و پرهیز از نفاق و دورویی است.
ارکان همچنین خواستار مشارکت و همراهی اصحاب رسانه استان یزد در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در زمینه برگزاری مراسم روز خبرنگار و سرمایه‌گذاری برای خبرنگاران شد.
مسعود میرجلیلی از خبرنگاران و عکاسان فعال استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: خانه مطبوعات در دور جدید از ۱۴ تیرماه هر روز از ساعت هشت تا ۱۲ فعال خواهد بود و به عضو گیری می‌پردازد.