چرا داعش در حجاز خلافت اسلامی برپا نمی‌کند؟

«مریوان نقشبندی» سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل، ماهیت داعش را یک گروه تروریستی دانست که به نام اسلام، تحت عنوان جهاد اسلامی دست به تجاوز وکشتارهای خونین میزنند. مریوان نقشبندی در ادامه می‌گوید: آنها به قول خودشان قصد برپایی خلافت اسلامی در عراق و […]

«مریوان نقشبندی» سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل، ماهیت داعش را یک گروه تروریستی دانست که به نام اسلام، تحت عنوان جهاد اسلامی دست به تجاوز وکشتارهای خونین میزنند.

مریوان نقشبندی در ادامه می‌گوید: آنها به قول خودشان قصد برپایی خلافت اسلامی در عراق و شام را دارند اما آنچه جای سوال دارد این است که چرا تنها در عراق و سوریه قصد برپایی حکومت خلافت را دارند و در حجاز و جده نمی‌خواهند این کار را انجام دهند؟ مگر نه اینکه اسلام از مکه و مدینه ظهور کرده است .

به گفته نقشبندی، گروه تروریستی داعش دست پرورده برخی از کشورهای منطقه و مجری سیاست‌های آنها در عراق و سوریه است.

به گفته سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی حکومت کردستان عراق گروه تروریستی داعش و حامیان منطقه‌ای آنها از ساختار شکننده سیاسی کشورها استفاده کرده و با به تصویر کشیدن اعمال وحشیانه و خشونت‌آمیز از جمله سربریدن، اعدام‌های دسته جمعی و جنایات مختلف در تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در نزد افکار عمومی و در نهایت از هم گسستن پروسه سیاسی کشور هستند.