هشدار مقام ایرانی به سران کُردستان عراق

به نقل از خبرگزاری رویترز، «حسین امیرعبداللهیان» که به مسکو سفر کرده، روز سه‌شنبه نسبت به تلاش آمریکا برای ایجاد وضعیتی مشابه اوکراین در عراق هشدار داد. امیرعبداللهیان با اشاره به حوادث عراق، اعلام کرد که آنچه در عراق در جریان است جنگی روانی و رسانه‌ای به وسیله «داعش» است برای ناامن کردن این کشور. […]

به نقل از خبرگزاری رویترز، «حسین امیرعبداللهیان» که به مسکو سفر کرده، روز سه‌شنبه نسبت به تلاش آمریکا برای ایجاد وضعیتی مشابه اوکراین در عراق هشدار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حوادث عراق، اعلام کرد که آنچه در عراق در جریان است جنگی روانی و رسانه‌ای به وسیله «داعش» است برای ناامن کردن این کشور.

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ایران آماده است تا در صورت درخواست عراق به این کشور کمک کند، گفت: «عراق هنوز از ایران درخواست ارسال سلاح نکرده است اما تهران آماده است تا اگر لازم شد در چارچوب مبارزه با تروریسم به عراق سلاح ارسال کند.»

معاون وزیر خارجه ایران گفت: «اگر [وزارت] مبارزه با تروریسم عراق خواستار کمک خارجی باشد، ایران طبق قوانین بین‌الملل این کمک‌ها را ارائه خواهد کرد.»

امیرعبداللهیان وجود هرگونه نیروی ایرانی در عراق را تکذیب کرد و گفت: «ایران در زمان فعلی نیرویی در عراق ندارد.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش با هشداری ضمنی به کردهایی که دم از جدایی از عراق می‌زنند نیز اعلام کرد که «ایران اطمینان دارد که در میان سران کرد افراد عاقل هم حضور دارند که حاضر نمی‌شوند عراق تجزیه شود.»

عبداللهیان همچنین با بیان اینکه باید همه اقدامات لازم برای ممانعت از تقسیم عراق صورت بگیرد، اعلام کرد که ایران هر تدبیری که وحدت و قدرت عراق را تضمین کند، اتخاذ خواهد کرد.