درخواست فرماندارمیبد از مدیرکل راه‌آهن استان

فرماندار میبد در این بازدید با تقدیر از فعالیتهای انجام گرفته بویژه تکمیل سالن نمازخانه و ساخت سالن انتظار ایستگاه میبد به برخی نگرانی های بوجود آمده اشاره نمود و خواستار توجه جدی نسبت به این امر شد . فلاح خواستار عبور قطار یزد – مشهد از مسیر شهرستان میبد شدند و ادامه دادند : […]

فرماندار میبد در این بازدید با تقدیر از فعالیتهای انجام گرفته بویژه تکمیل سالن نمازخانه و ساخت سالن انتظار ایستگاه میبد به برخی نگرانی های بوجود آمده اشاره نمود و خواستار توجه جدی نسبت به این امر شد .
فلاح خواستار عبور قطار یزد – مشهد از مسیر شهرستان میبد شدند و ادامه دادند : اگر چه شاید طول مسیر قطار نزدیک به ۳۰ کیلومتر بیشتر شود لیکن در عین حال به خاطر شیب مناسب ریل در این نقطه از استان می توان بر سرعت قطارها افزود و این مسافت را جبران کرد .
مدیر کل راه آهن استان یزد نیز در این بازدید گفت : ایستگاه راه آهن شهرستان میبد از با سابقه ترین ایستگاه های منطقه است و از بدو تأسیس راه آهن راه اندازی شده و این خود نشان از اهمیت این ایستگاه می باشد
وی افزود : از سال ۱۳۸۶ تلاش شده که این ایستگاه ارتقاء پیدا نماید و بر اساس این موضوع سالن نمازخانه بسیار خوب که در استان نمونه است ، و همچنین سرویس های بهداشتی که متعلق به ۴۰ سال قبل بود بازسازی شد و از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته تعمیر و گسترش سالن انتظار مسافرین می باشد که با هزینه ای بالغ بر ۲۴۵ میلیون تومان در حال تکمیل می باشد .
دهقانپور ادامه داد : سکوی دوم ایستگاه راه آهن میبد نیز در حال ساخت می باشد که تاکنون ۵۰% پیشرفت فیزیکی داشته و با تامین اعتبار امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از این فاز نیز باشیم .
وی گفت این پروژه ۱۲ میلیارد ریال هزینه دارد که از منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و با راه اندازی آن همزمان در سه سکو مسافرین جابجا خواهند شد .
مدیر کل راه آهن استان یزد همچنین ضمن تاکید بر این نکته که بعد از مرکز استان بیشترین مسافر از شهرستان میبد می باشد خواستار یاری مسئولین شهرستان میبد در خصوص تکمیل و بهسازی جاده راه آهن و محوطه ایستگاه شد .

حضرت آیت الله اعرافی نیز ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در ایستگاه راه آهن شهرستان میبد بیان داشت : ایستگاه راه آهن یک نقطه فوق العاده مهم و حساس استراتژیک هست که در معرض دید و نقد و نظر می باشد .
وی افزود : نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه در میان مدت و بلند مدت مورد توجه قرار بگیرد چون مردم و حساسیت ویژه ای در این خصوص دارند .

منبع: قدس آنلاین