فرزندان شهدا با افتخار بگویند که سهمیه دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه امروز دوشنبه ۱۹ خرداد در همایش «مادران چشم به راه» (بزرگداشت مادران شهدای گمنام) که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد با تجلیل از پدران و مادرانی که عزیزان خود را فدای این راه مقدس کردند گفت: پیش از انقلاب خانواده‌های متدین زیارت عاشورا می‌خواندند و در زیارت […]

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه امروز دوشنبه ۱۹ خرداد در همایش «مادران چشم به راه» (بزرگداشت مادران شهدای گمنام) که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد با تجلیل از پدران و مادرانی که عزیزان خود را فدای این راه مقدس کردند گفت: پیش از انقلاب خانواده‌های متدین زیارت عاشورا می‌خواندند و در زیارت اصحاب امام حسین(ع) نیز «یا لیتنا کنا معکم»‌ سر می‌دادند و آرزو می‌کردند که ای کاش ما نیز در کنار شما بودیم و از فرزند رسول خدا دفاع می‌کردیم.

وی ادامه داد: اینها یک ادعا بود و خداوند خواست ما را امتحان کند که آیا راست می‌گوییم یا نه و امتحانی عظیم برای ما پیش آورد که میدان مسابقه جان‌فشانی بود؛ مسابقه تیر و ترکش.

حجت‌الاسلام نقویان به وضعیت کشور پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: روزگاری بود که این کشور به ظاهر مشکلی نداشت و مردم کوچه و بازار زندگی به ظاهر آرامی داشتند اما دو سه نعمت بزرگ از ما دریغ شده بود از جمله اینکه اجازه حرف زدن به ما داده نمی‌شد و در یک چهاردیواری اگر فرزندی خواست سخنی بر زبان آورد پدر از ترس مانع می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه نسل امروز معنای ضرب‌المثل «دیوار موش دارد» را نمی‌فهمد تصریح کرد: ما در آن دوران در مملکت خودمان نوکر اجنبی بودیم؛ سال‌ها بعد از جنگ که سفری به آبادان داشتم یکی از راهنمایان ما را به محلی برد و گفت اینجا پیش از انقلاب محل اسکان آمریکایی‌ها بود که روی آن تابلو زده بودند «ورود سگ و ایرانی ممنوع».

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تا اینکه یک نغمه داوودی و دم مسیحایی ما را زنده کرد و آنها که آن روزگار را کشیده بودند می‌دانند که برای هر نعمتی باید به اندازه آن شکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی عظمت نعمت را درک کند تصدیق می‌کند که بذل جان برای آن می‌ارزد، افزود: علاوه بر جوانان شهید ما مادران آنان نیز که امروز قدشان زیر بار غم فرزندانشان خمیده است، این نعمت عظیم را درک کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نقویان در مورد اعتراضاتی که به تعلق سهمیه خاص برای خانواده‌های شهدا در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بعضی فرزندان شهدا به علت انفعال در برابر کنایه‌های هم‌کلاسی‌های خود از ذکر سهمیه خود خودداری می‌کنند در حالیکه آنان باید با افتخار پشت پیراهن خود بنویسند که من با سهمیه یک جفت چشم، تاول‌های دست، و سینه از گلوله سوراخ شده پدرم به دانشگاه آمده‌ام و خطاب به همکلاسی‌های خود بگوید آیا شما حاضرید دو چشم پدرتان را با مدرک لیسانس عوض کنید و آیا جان پدرتان را مدرک با دکترا عوض می‌کنید؟

وی با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین ماهیت فعلی نبرد امروز ما با دشمن اظهار کرد: امروز دشمن با ماهواره، اینترنت و موبایل جوانان ما را از دستمان می‌گیرد؛ ۲۰ سال است که رهبر معظم انقلاب فریاد می‌زند و از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه ما سخن می‌گوید اما همه به دنبال حفظ پست و میز و عمامه خودشان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز مادران شهیدان با همان قد خمیده خود سرافرازند و هرچند یک چشمشان اشک و چشم دیگران خون است اما راست قامت ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام نقویان با تأکید بر اینکه هر زمان که رو به آرمان شهیدان کردیم روشن خواهیم بود، گفت: در کشور ویتنام یک معلول ویلچرنشین بازمانده از جنگ ویتنام اگر بخواهد از این سمت خیابان به سمت دیگر برود همه ماشین‌ها به احترام او توقف می‌‌کنند اما در دانشگاه‌های ما دانشجویان ما از یاری رساندن به یک جانباز ولیچری ابا دارند.

وی با اشاره به اینکه بعضی خانواده‌های ایرانی مشکل مالی ندارند ولی مشکات دیگر دارند، گفت: خانمی برای من درد دل می‌کرد که شوهر من هر شب یک دسته تراول به خانه می‌آورد اما ای کاش به جای این تراول‌ها خودش را برای ما هدیه می‌آورد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز شعار بعضی پولدارهای بخش‌های مرفه‌نشین شهر «فرزند کمتر، سگ و گربه بیشتر» است و از قصابی برای سگشان هم فیله می‌خرند.

وی شرط بهشت شدن ایران را اصلاح اقتصاد و فرهنگ ذکر کرد و گفت: لازمه اصلاح اقتصادو فرهنگ نیز روی آوردن به آرمان شهدا و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام نقویان با اشاره به دومین دعای پیامبر در قنوت نماز، تصریح کرد: اگر در خانه همسری با نجابت و وفادار داشته باشیم همه چیز داریم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که این مادران شهدا با یک کلمه جوانان خود را فدای رهبر و رهبر نیز آنها را فدای خدا کرد. باید حافظ این نعمت باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: اگر می‌خواهیم ایرانی با عظمت داشته باشیم باید گوش به فرمان رهبری باشیم که خود از جانبازان است و همه را به ایستادگی دعوت می‌کند.

این گزارش حاکی است در این مراسم همچنین گروه سرود «رهپویان» به اجرای سرودهای انقلابی پرداخت. همچنین در ابتدای مراسم مادران رزمندگان مفقودالاثر جنگ تحمیلی در حالیکه تصاویر جوانانشان را در دست داشتند وارد سالن شده و مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

برپایه این خبر در انتهای این همایش از مادران شهدای گمنام و مفقودالاثر با اهدای جوایزی تجلیل شد و در نهایت شرکت‌کنندگان از نمایشگاه عکسی مربوط به تصاویر رزمندگان مفقودالاثر ناحیه ۳ منطقه ۱۱ که در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب برپا شده بود، بازدید کردند.
منبع: فارس