میزان مشارکت ادعایی در انتخابات مصر: ۴۶%

در حالی که فرمانده سابق ارتش مصر مدعی پیروزی قاطع بر تنها رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب بیش از ۹۳ درصد آرا شده است، رئیس جمهور موقت مصر روز پنجشنبه اعلام کرد میزان مشارکت در این انتخابات به حدود ۴۶ درصد رسیده است. به گزارش اسوشیتدپرس از قاهره، عدلی منصور […]

در حالی که فرمانده سابق ارتش مصر مدعی پیروزی قاطع بر تنها رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب بیش از ۹۳ درصد آرا شده است، رئیس جمهور موقت مصر روز پنجشنبه اعلام کرد میزان مشارکت در این انتخابات به حدود ۴۶ درصد رسیده است.

به گزارش اسوشیتدپرس از قاهره، عدلی منصور در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می‌دهد حدود ۲۵ میلیون نفر در این انتخابات سه روزه، رای خود را به صندوق انداختند.

رئیس جمهور موقت مصر گفت این انتخابات عاری از «هر گونه تخلف جدی» بوده است.

وی گفت این انتخابات نشان‌دهنده «اتفاق نظر جامع بر سر نقشه‌راه» انتقال قدرت سیاسی است که طرح آن پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر توسط ارتش این کشور در ماه ژوئیه، اعلام شد.

در حالی که تقریبا همه آرا شمارش شده، ستاد انتخاباتی عبدالفتاح السیسی ژنرال بازنشسته ارتش مصر اعلام کرد وی ۲۳ میلیون و ۳۸۰ هزار رای را به‌دست آورده و حمدین صباحی سیاستمدار چپگرا ۷۳۶ هزار و ۲۶۸ رای کسب کرده است.

تعداد آرای باطله نیز یک میلیون و ۳۰ هزار رای بوده است.