۸۵% برق میبد در بخش صنعت مصرف می‌شود!

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه اقدامات لازم در راستای افزایش توان تولید برق در استان یزد صورت پذیرفته است، گفت: ۶۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان یزد صنعتی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسین صباغ زادگان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت شبکه برق شهرستان میبد، با اشاره به […]

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه اقدامات لازم در راستای افزایش توان تولید برق در استان یزد صورت پذیرفته است، گفت: ۶۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان یزد صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسین صباغ زادگان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت شبکه برق شهرستان میبد، با اشاره به ایجاد رینگ شبکه ۶۳ کیلوولت شهرستان میبد از پایداری برق در این شهرستان و شهرک صنعتی جهان آباد خبر داد‌.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۶۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی استان صنعتی است، اظهار کرد: در شهرستان میبد هم حدود ۸۵ درصد مصرف انرژی این شهرستان در جهت تولید و چرخ صنعت مصرف می‌شود که این جای خوشحالی است‌.

مدیر عامل برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به وضعیت پست‌ها و شبکه‌های برق و پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان میبد از بهره‌برداری از پست شهر میبد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خوشبختانه مشکلات احداث پست ۶۳ کیلو ولت این شهرستان مرتفع شده و تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

صباغ زادگان با اشاره به قدرت نیروگاهی استان گفت‌: در استان یزد قدرت نصب شده نیروگاهی هزار و۵۷۰ مگاوات است که با توجه به شرایط گرم تابستان و ارتفاع از سطح دریا و امکانات فنی‌، امکان تولید برق هزار و۲۵۰ مگاوات را در استان داریم‌.

وی افزود: در سال گذشته پیک مصرف به هزار و ۷۰ مگاوات رسید ولی با توجه به استقرار صنایع جدید و مصرف روز افزون تعرفه‌های دیگر مثل خانگی و تجاری و افزایش مصرف انرژی الکتریکی، پیش‌بینی می‌شود که امسال در تابستان‌، ‌پیک مصرف بار به هزار و۲۵۰ مگاوات برسد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: مردم باید بحث صرفه‌جویی را در مصرف انرژی الکتریکی مورد توجه قرار دهند تا تابستان بدون خاموشی را پشت سربگذاریم.

صباغ زادگان با اشاره به توسعه نیروگاهی در استان یزد گفت‌: از لحاظ توسعه نیروگاهی سال گذشته هزار و ۴۰۰ مگاوات قدرت نصب نیروگاهی در استان اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: با پی‌گیری‌هایی که انجام گرفته، یک واحد بخار نیروگاه بی‌او در اسفند سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده و قدرت نصب شده فعلی در استان هزار و ۵۷۰ مگاوات می‌باشد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: امیدواریم در یکی دو ماه آینده یک واحد گازی دیگر از نیروگاه بی‌او وارد مدار بهره‌برداری شود و قدرت نصب شده نیروگاهی ما را به هزار و۷۰۰ مگاوات برساند و تا پایان سال هم امیدواریم باز واحدهای نیروگاهی جدید را بتوانیم وارد مدار کنیم و برق مصرفی استان را تامین کنیم‌.

فرماندار میبد هم در این جلسه با اشاره به کند شدن رشد سرمایه‌گذاری در شهرستان میبد بر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم درشهرک‌های صنعتی ناحیه ۲ ومنطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد.

حسین فلاح افزود: تامین زیرساخت‌های آب‌، برق و گاز برای شهرک‌های صنعتی امری حیاتی است و باید مسئولین استان برای عبور سرمایه‌گذاران در شهرستان میبد از مشکلات و تنگناها کمک کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی جهان آباد باید زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ناحیه ۲‌، و۲ هزارهکتاری منطقه ویژه اقتصادی میبد فراهم شود‌.