حمایت یک بانک از ایجاد صنایع های‌تک در یزد

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران گفت: بخشی از منابع مالی بانک صنعت و معدن بر اساس قانون بودجه از طریق فاینانس چین تامین می شود و این بانک تاکنون از این منبع، تامین مالی هشت طرح بزرگ فولادی کشور را بر عهده گرفته است. ،عباسعلی نعمت اللهی در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران […]

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران گفت: بخشی از منابع مالی بانک صنعت و معدن بر اساس قانون بودجه از طریق فاینانس چین تامین می شود و این بانک تاکنون از این منبع، تامین مالی هشت طرح بزرگ فولادی کشور را بر عهده گرفته است.

،عباسعلی نعمت اللهی در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران استان یزد اظهار داشت: بخشی از منابع مالی یکی از خطوط ریل آهن مربوط به یزد نیز توسط از طریق فاینانس چین از سوی بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در استان یزد نیز پروژه های زیربنایی بزرگ وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که از منابع فاینانس چین به این طرح‌ ها کمک کنیم.

حمایت بانک صنعت و معدن ایران از ایجاد صنایع های‌تک در یزد

نعمت‌ اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمده بیکاران استان یزد افراد تحصیلکرده هستند، بر گسترش طرحهای های‌تک با استفاده از توان و ظرفیت افراد تحصیلکرده تاکید کرد و اظهار داشت: بانک صنعت و معدن ایران از این طرح ها حمایت مالی خواهد کرد و تسهیلات در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران استان یزد در حوزه اعطای تسهیلات بر اساس معدل موجودی، کمبود شعبه، پیچیدگی‌های اداری و … عنوان کرد: بخشی از این مشکلات را قبول داریم اما برخی سیاستگذاری ها نیز به دلیل کمبود منابع انجام شده است.

انتقاد عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران از عدم شفافیت صورتهای مالی واحدهای تولیدی

نعمت اللهی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی، عدم شفافیت صورت های مالی است، بیان کرد: وقتی بانک می خواهد نیاز مالی یک واحد صنعتی را بررسی کند، متاسفانه با شفافیت مالی مواجه نیست و در حالی که صنعتگران همواره بانکهای اروپایی را با بانکهای ایرانی مقایسه می کنند، شفافیت مالی تولیدکنندگان و صنعتگران اروپایی را با خودشان مقایسه نمی کنند.

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران در عین حال خاطرنشان کرد: حجم قابل توجهی از پروژه های یزد تامین مالی شده و معتقدیم یزدی ها در عمل به تعهدات خود سابقه خوبی دارند.

کمک به واحدهای دارای مشکلی که معوقات بانکی دارند

وی همچنین با اشاره به برخی از طرح های معوق در استان یزد و سایر استانهای کشور عنوان کرد: واحدها و طرح های در حال احداث صنعتی و تولیدی که به دلیل برخی مشکلات معوقه دارند، موضوع را با بانک صنعت و معدن مطرح کنند و بانک وظیفه دارد در صورت توجیه داشتن معوقه، به سرمایه گذار کمک کنند.

نعمت اللهی در پاسخ به سئوال نماینده صنایع که اعلام کرد قرار است گشایش اعتبارات ال سی با ۱۰ درصد انجام شود نیز عنوان کرد: این میزان در گذشته ۳۰ درصد بوده و اکنون نیز رقم جدیدی به ما اعلام نشده اما اگر اعلام شود گشایش ال سی با ۱۰ درصد امکانپذیر است، آن را اجرایی خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران ادامه داد: بانک صنعت و معدن در حال حاضر در کل کشور ۶۹ شعبه دارد که دو شعبه آن مربوط به استان یزد است.

وی میزان سرمایه این بانک را ۲۵ هزار میلیارد ریال و منابع جمع آوری شده از مردم را نیز ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تنها منابعی که در اختیار ماست، فاینانس چین و منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی است که این منابع را در قالب تسهیلات در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار می دهیم.

۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شد

نعمت اللهی همچنین از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان در سراسر کشور طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مزنیه با صندوق توسعه ملی قرارداد بستیم و تا پایان سال ۹۲، همه مبلغ قرارداد را نیز جذب کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دادیم.

در این نشست که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد برگزار شد، معاون برنامه ریزی استاندار یزد، مدیرکل اقتصادی استانداری یزد و جمعی از صنعتگران استان حضور داشتند و مسائل و مشکلات خود در حوزه تسهیلات بانک صنعت و معدن را مطرح کردند.