حضرت آیت‌الله اعرافی:

طوفان الاقصی نقشه‌های نظم نوین جهانی مستکبران را نقش بر آب کرد/ وقایع غزه نشان داد با روح و فرهنگ بسیجی می‌توان پشت قدرت‌های بزرگ را به زمین زد

حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد گفت: از مهم‌ترین نتایج برآمده از محور مقاومت و طوفان الاقصی آن بود که نقشه‌های نظم نوین جهانی که از چند دهه قبل طراحی و پایه‌ریزی شده بود و برای آن اقدام‌های بزرگ انجام شده بود؛ در حوادث طوفان الاقصی نقش بر آب شد و تغییر کرد.

به گزارش میبدما به نقل ازمیبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث اخیر غزه و در پاسخ به سؤال و شبهه در باب مسائل بین‌الملل انقلاب اسلامی به‌ویژه در مساله غزه گفت: از نتایج طوفان الاقصی و محور مقاومت و حرکت اخیر حماس این بود که منجر به حوادث بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

امام‌جمعه میبد افزود: هرچند داستان غزه، فوق‌العاده راهبردی، مهم، دردناک و بسیار اثرگذار بود که به گمان ما در کنار آن‌همه دردها و مشکلات و مسائلی که برای مردم مظلوم فلسطین و مردم غزه به وجود آورد؛ اما دستاوردهای بزرگ و نتایج مهمی داشت که عاید فلسطین، محور مقاومت و هم منطقه و جهان جدید شد.

هفت دستاورد مهم عملیات طوفان الاقصی از نگاه آیت‌الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ۷ دستاورد مهم عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت:

۱– طوفان الاقصی نقشه‌های نظم نوین جهانی مستکبران را نقش بر آب کرد

از مهم‌ترین نتایج برآمده از محور مقاومت و طوفان الاقصی آن بود که نقشه‌های نظم نوین جهانی که از چند دهه قبل طراحی و پایه‌ریزی شده بود و برای آن اقدام‌های بزرگ انجام شده بود؛ در حوادث طوفان الاقصی نقش بر آب شد و تغییر کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تغیر معادلات بزرگ در دنیای معاصر و منطقه را دستاورد عظیم طوفان الاقصی خواند و گفت: طوفان الاقصی ضربه کاری به این نقشه شیطانی خاورمیانه جدید و نظم نوین جهانی از زمان کلینتون و بوش‌ها و رؤسای جمهور امریکا بود که امریکا و صهیونیست‌ها آن را طراحی کرده بودند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه برای تحقق خاورمیانه جدید، ۱۱ سپتامبر و حمله به افغانستان، عراق و ده ها اقدام در منطقه که پرچم‌دار آن امریکا و صهیونیست‌ها بودند انجام شد اظهار داشت: نقشه بسیار شیطانی و اهریمنی و پلیدی که در نتیجه آن نفوذ و پیشرفت صهیونیست‌ها در عمق خاورمیانه و غرب آسیا بود که گام‌ها برای آن برداشته و هزینه‌ها برای آن دادند تا محور مقاومت را سرکوب و گفتمان انقلاب اسلامی را خاموش و عالم اسلام با این حکام مزدور و ضعیف را وابسته‌تر به غرب کرد و فرهنگ غربی را در منطقه حاکم کنند که طوفان الاقصی ضربه مهلکی به این نقشه شیطانی و استعماری بود که به دست مجاهدان درراه خدا و محور مقاومت وارد شد و ادامه خواهد داشت.

۲– ضربه‌پذیری بنیادی رژیم صهیونیست در برابر امت اسلام و محور مقاومت

دومین نتیجه دستاورد طوفان الاقصی و حوادث اخیر درک عمیق و اخیر و ضربه‌پذیری بنیادی رژیم صهیونیست در برابر امت اسلام و محور مقاومت را نشان داد که جریان محور مقاومت در گوشه‌ای از عالم اسلام زیر آن‌همه فشارها و اختناق‌ها توانست؛ معادلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را درهم بپاشد و آنها را دچار نقص فنی اساسی کند.

آیت‌الله اعرافی گفت: محور مقاومت در غزه، حماس و گروه‌های قسام و مجموعه این‌ها جریان کوچکی هستند که توانستند کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها و غرور امنیتی و نظامی آنها را درهم بشکنند.

۳– ضربه خوردن طرح عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه کشورهای منطقه از بحرین و مصر و همه کشورها موجی را شروع و به خط شدند تا روابطشان را با دشمن غدارشان عادی کنند و پرده‌ای بیفکنند بر همه مظالم رژیم صهیونیست و مستکبران عالم افزود: حلقه‌هایی از آن بسیار خطرناک شد و کشورها زنجیره‌وار آن را طی و پیش رفتند که از ضعف دولت و مزدوران و ترسوهای عالم اسلام بود، اما امروز همه آنهایی که عادی‌سازی شدند خجالت می‌کشند و لطمه بزرگی به این طرح استعماری با طوفان الاقصی وارد شد.

۴– رویش مقاومت دریک تراز بالاتر مقاومت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: با عملیات طوفان الاقصی همبستگی جدید را از عراق تا یمن در نقاط مختلف عالم اسلام و آرایش نوینی را در محور مقاومت شاهد هستیم که جبهه و هسته‌های مقاومت در کنار هم قرار گرفتند و شاهد شکل‌گیری جبهه مستضعفان و ورود در عالم، در این صحنه بودیم.

۵– آشکار شدن باطن خبیث صهیونیست‌ها و مستکبران.

آیت‌الله اعرافی گفت: آشکارسازی باطن خبیث و روح توحش و درندگی در دشمنان امت اسلام و دشمنان همه ملت‌های مسلمان با طوفان الاقصی آشکار شد و همه امت اسلام و عالم با چشم‌های خود می‌دیدند که چه گرگ‌هایی آمده‌اند و سرزمین‌های اسلامی را غصب کرده‌اند؛ که اگر فرصت کنند به هیچ‌یک از ملل عالم اسلام و ملت‌های مظلوم حتی به کشورها و دولت‌های وابسته و ضعیف هم رحم نمی‌کنند.

۶– ضعف نهادهای بین‌المللی دولت‌های اسلامی و خیانت برخی از دولت‌ها و جریان‌ها در حوادث طوفان الاقصی مشخص شد.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه جریانی بر کرانه باختری حاکم است که این‌ها در بسیاری از موارد همراه با دشمنان فلسطینی بودند و بعضی از دولت‌هایی مثل ترکیه که ادعاهایی دارند در حوادث اخیر غزه بد امتحان دادند و از پشت به مجاهدان فلسطین خنجر زدند تصریح کرد: البته ملت‌ها غیور، حاضر درصحنه و آماده کار و اقدام بودند اما گروه‌های حاکم و جریان‌ها در بعضی از این کشورها بسیار بد امتحان دادند که امت اسلام باید حسابش را با این‌ها تسویه کند.

۷– طوفان الاقصی نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان زنده و بیدار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: گفتمان شما ملت بزرگ ایران، سرافراز و الهام‌بخش و زنده و در حال پیشرفت است.

خطیب جمعه میبد افزود: گفتمان بسیج سرافراز و امام عزیز ما، رهبری معظم، شهدا عالی‌قدر و ملت شریف منطقه‌ای و بین‌المللی و اثرگذار است.

وی با اشاره به حضور بایدن در اسرائیل و اعلام همبستگی امریکا با صهیونیست‌ها در این فجایع دل‌خراش گفت: اف بر شما که پرونده سیاهی برای خودتان رقم زدید که در تاریخ عالم اسلام فراموش نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت‌های ما بیدار باشند و آنها هم بدانند که آتش‌بس می‌آید و رفت‌وبرگشت دارد و این‌همه سختی و رنج و مهنت وجود دارد؛ اما به فضل الهی و با همت مجاهدان درراه خدا و جوانان عالم اسلام و محور مقاومت همه شما شکست و عالم اسلام و امت پیامبر پیروز خواهند شد.

حرکت علمی معرفتی و بصیرتی حلقه‌های صالحین عمق پیدا کند

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با تقدیر و تشکر از بسیجیان و گروه‌های بسیجی که در استمرار راه بسیج تلاش کرده‌اند و به همه محور مقاومتی که امتداد بسیج سرافراز هستند هفته بسیج را گرامی داشت.

امام‌جمعه میبد از همه مربیان و کسانی هم که در برپایی حلقه‌های صالحین تلاش می‌کنند و نوجوانان و جوانان و مردان و زنانی که در حلقه‌های معرفتی و بصیرتی صالحین شرکت داشتند تشکر کرد و گفت: امیدواریم این حرکت بزرگ علمی، معرفتی، بصیرتی و فرهنگی عمق پیدا کند و در همه ادارات و صنایع و اصناف و گروه‌ها و طبقات گوناگون به‌ویژه در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کند.

بسیج از اعماق گفتمان انقلاب و فرهنگ ناب ملت ایران برخاست

خطیب جمعه میبد در ادامه بسیج را درخت تناوری که از اعماق گفتمان انقلاب اسلامی و عمق فرهنگ ناب ملت ایران برخاست توصیف کرد و گفت: این ویژگی بسیج و جریان بسیج یک امر فوق‌العاده راهبردی در کشور و در دایره انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بسیج با شاخص‌ها که در بستر انقلاب اسلامی شکل گرفت و آن‌همه برکات به بار آورد؛ پدیده نو و بسیار ممتاز و پرفروغ است و باید بسیج را با همان ویژگی ممتاز آن صیانت و رشد و توسعه داد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه بسیج محدود در یک ساختار بسیج نیست افزود: بسیج ساختار مبارک است که می‌تواند برای فرهنگ بسیجی و تعامل و تکافل اجتماعی و کار جهادی را شکل دهد و درعین‌حال نهاد روح و درون‌مایه و فرهنگ بسیج است که در جامعه می‌تواند پیش برود.

امام‌جمعه میبد بسیج را نهاد برآمده از گفتمان انقلاب و روح فرهنگ ملت ایران خواند که هم قبل از انقلاب بینا و در خدمت ملت و آرمان‌های انقلاب قرار داشت و فوج فوج جوانان را پای انقلاب آورد و هم در دوره بعد از پیروزی انقلاب در سازندگی و پیشرفت کشور این خیل بزرگ بسیج بود که نقش‌آفرینی کرد و از همه مهم‌تر آنکه در دفاع مقدس فوج عظیم بسیج بود که کشور را از تجزیه و فروپاشی مصون داشت.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ بسیج و روح انقلابی که در ملت و جامعه ما بود وجود نداشت کشور ما وضع بدی را تجربه می‌کرد.

با الگوی بسیج محور مقاومت رخ نمود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بنابراین بسیج ماند و پیش رفت و تنومند شد و تناور گشت و برکات فراوانی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و جهادی به‌جای گذاشت و بسیج ۲۰ میلیونی شکل گرفت و علاوه بر اینکه در درون کشور زایش کرد و الگوی برای امت اسلام شد؛ امتداد آن در جهان انتشار پیدا کرد و با الگوی شما بسیجیان عزیز، حزب‌الله، حماس و انصار الله و ده ها حلقه نورانی بسیج در قالب محور مقاومت در عالم رخ نمود.

وقایع غزه نشان داد با روح و فرهنگ بسیجی می‌توان پشت قدرت‌های عالم را بر زمین زد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه بسیج امروز هماناست که یک محور و زنجیره بزرگ مقاومت را شکل داد و در همین حوادث و وقایع غزه نشان داد که روح و فرهنگ بسیجی و روح جهادی و انسجام در کار برای خدا می‌تواند پشت قدرهای بزرگ عالم را به زمین بزند گفت: این توان بسیج است که هوشیار است و نظم درون‌زا دارد و از روح انقلابی برخوردار است و دارای ویژگی خطرپذیری، صف‌شکنی، دل به دریا زدن، ریسک‌پذیری، پیشگامی و ایثارگری دارد که باید این ویژگی‌ها در آموزش‌وپرورش، دانشگاه، صنعت، اصناف و در همه گروها و طبقات ما استمرار پیدا کند.

دانشگاه آزاد اسلامی در این شرایط باید خودش را بازسازی کند

حضرت آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی داشت و با قدردانی از مسئولان این دانشگاه و با اشاره به خدمات این دانشگاه در ادوار گذشته تاکنون گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید خودش را بازسازی کند.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر استفاده از تجربیات گذشته این دانشگاه بر شناخت دستاوردها و شناسایی آسیب‌ها افزود: باید تجربه‌های گذشته را مدنظر و با شناخت امتیازات و دستاوردها و شناسایی آسیب‌های خود، به بازسازی و نقش‌آفرینی خود در کنار مراکز علمی و دانشگاهی بپردازد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از دانشگاه در نظام اسلامی آن است که مشعل‌دار علم، دانش، فناوری‌ها و پیشرفت‌ها برای استقلال کشور بوده و درعین‌حال از منظر اخلاقی و فرهنگی جایگاه ممتازی را احراز کند.

مسئولین با طراحی زیرساخت‌ها خسارت حوادث طبیعی را به حداقل برسانند

آیت‌الله اعرافی سپس با اشاره به سیل‌های اخیر در کشور گفت: مقوله سیل و زلزله هراز چند گاهی در گوشه‌ای از کشور به مردم آسیب زده و خسارت وارد می‌کند که بسیج و هلال‌احمر و مردم به یاری دیگران می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در برنامه‌های دولت و مجلس هفتم و بودجه سال آینده به این مقوله باید توجه شود و مسئولان وظیفه دارند زیرساخت‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنند و ساخت‌وسازها و معماری و شهرسازی طوری باشد که در وقوع حوادث طبیعی سیل و زلزله، آسیب‌ها و خسارت به مردم به حداقل برسد.