آیت الله اعرافی؛

راهبرد آموزش و پرورش پیشگامی در به کارگیری هوش مصنوعی و پیشبرد در نظامات علمی و آموزشی باشد

حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد درجلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به افق و چشم انداز هوش مصنوعی گفت : هوش مصنوعی را ده سال قبل با یک تیم هشت نفره از بهترین متخصصان ایرانی با ۲۰ میلیون تومان پول شخصی شروع کردم .

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در میبد؛ امام جمعه میبد با بیان اینکه ستاد راهبری هوش مصنوعی در حوزه علمیه راه اندازی شده است افزود : امروز تیم بالای ۱۰۰ نفر متخصص هوش مصنوعی جمهور اسلامی درحال کارند و در آینده نزدیک دو سه محصول هوش مصنوعی معرفی خواهد شد .
مدیرحوزه های علمیه کشور از برگزاری همایش بین المللی هوش مصنوعی در چهار ماه پیش رو خبرداد و گفت : هوش مصنوعی فرا رشته و موثر در همه قلمروها و علم و فناوری است که در ابعاد بشری در۵ سال آینده ده ها شغل را تعطیل ، تغیر و یا ایجاد خواهد کرد که جهات مثبت و منفی زیادی دارد و موج بسیار تغییردهنده ایی را در الزامات آموزشی و علمی خواهد داشت .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید پیشگام بشویم و موضوع را بشناسیم و قدم های اساسی را در بحث هوش مصنوعی برداریم گفت : هوش مصنوعی ابعاد فلسفی ، حقوقی و اخلاقی دارد که خود اروپایی ها هم روی آن کار کرده اند؛ بنابراین نمی توان عقب نشست بلکه باید آگاهانه وارد این موضوع شد .
عضو مجلس خبرگان رهبری سرعت حرکت در هوش مصنوعی را بسیار بالا خواند و افزود : سرعت ایران نسبتا خوب است اما باید قدم های جدی تر برداشت .
آیت الله اعرافی راهبرد آموزش و پرورش را پیشگامی در به کارگیری هوش مصنوعی و پیشبرد در نظامات علمی و آموزشی خواند و گفت : شهرستان میبد باید در قلمرو هوش مصنوعی در آموزش و پرورش و مراکز علمی پیشگام رشد ، توسعه و گسترش آن بعنوان یک اصل و راهبرد باشد .
امام جمعه میبد بر تهیه طرح جامع آموزش و پرورش در ایجاد زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزایی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت : رشد دانش آموزان در این زمینه و ارتباط هوش مصنوعی با همه رشته ها و آشنایی معلمان و مدیران و عناصر موثر در آموزش و پرورش درحوزه هوش مصنوعی و امکانات لازم باید در یک طرح جامع دیده شود و ادارات و صنعت هم مورد اهتمام باشد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حساسیت های اخلاقی ، فلسفی و فرهنگی در هوش مصنوعی گفت : لازم است که متخصصان هوش مصنوعی مستقر درحوزه به شهرستان دعوت و نگاه فرهنگی ،اخلاقی و فلسفی مورد توجه و فرهنگ سازی قرار گیرد .
وی توسعه هوش مصنوعی را نیازمند سند جامع در کشور خواند و گفت : اطلاع رسانی لازم در شورای انقلاب فرهنگی انجام شده است تا این سند دنبال شود .
آیت الله اعرافی در ادامه بر تشکیل خانه نخبه گان و حمایت از دانش آموزان نخبه تاکید کرد و افزود : آموزش و پرورش باید در این زمینه تحرک بیشتری را از خود به خرج دهد .
امام جمعه میبد گفت : شناسایی و رده بندی دانش آموزان نخبه برای حمایت بیشتر لازم است .
مدیرحوزه های علمیه کشور مشارکت دانش آموزان در مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر را هم مهم خواند و گفت : در سال تحصیلی آینده شورا و شهردرای مشارکت دانش آموزان را در مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر در دستور کار خود قرار دهد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : سعی کنید دانش آموزان بتوانند پیام های اخلاقی، معنوی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و انقلابی را خوب دریافت کند و فراتر از تشریفات و برنامه ها ، گره های فکری دانش آموزان شناسای و پوشیده شود.
آیت الله اعرافی با اشاره به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در میبد هم گفت : امکانات و فضا از سوی دانشگاه علوم قرآنی تامین شود .
امام جمعه میبد با اشاره به سطح کمی و کیفی مدارس در شهرستان میبد گفت : سیاست آموزش و پرورش میبد باید این باشد که همه دانش آموزان مدارس خاص و از بهترین شرایط رشد تحصیلی برخوردار باشند و این بار اصلی هم بر دوش مدیران و معلمان مدارس است .

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی