پس از یرد، میبد بیشترین آمار معتکفین را دارد

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از یکی از مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهر یزد اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۵۲ مسجد در سطح استان یزد مشغول برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند و طی دو روز گذشته، مراسم در همه مساجد به خوبی و با نظم و باشکوه معنوی ویژه‌ای […]

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از یکی از مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهر یزد اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۵۲ مسجد در سطح استان یزد مشغول برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند و طی دو روز گذشته، مراسم در همه مساجد به خوبی و با نظم و باشکوه معنوی ویژه‌ای برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در استان یزد، ۱۵ هزار و ۱۲۶ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند که ۴هزار و ۸۳ نفر از این تعداد را برادران و ۱۱ هزار و ۴۳ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: این تعداد معتکف در ۱۵۲ مسجد در شهرهای مختلف استان به برگزاری این مراسم ویژه پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم معتکفان مربوط به مرکز استان بوده‌اند، بیان کرد: در شهرستان یزد ۵هزار و ۵۹۵ نفر معتکف شدند که ۴هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد را خواهران و هزار و ۲۹۵ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: بعد از شهرستان یزد، بیشترین جمعیت معتکفان مربوط به شهرستان میبد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰هزار و ۳۵۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند، یادآور شد: آمار معتکفان امسال از افزایش حدود ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتکاف امسال در آستانه امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داشت، پیش‌بینی می‌شد امسال آمار معتکفان کاهش یابد اما شاهد افزایش ۵۰ درصدی بودیم.

حسینی کوهستانی همچنین از اعزام سه مبلغ به هر مسجد در استان یزد در ایام اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: برخی مبلغان به صورت چرخشی در مساجد حضور پیدا می‌کنند که با این حساب ۴۵۰ نفرساعت در این مراسم حضور یافته‌اند و به برپایی مراسم‌های ویژه پرداخته‌اند.