بخشی از فعالیتهای مجموعه اداره صمت وکمیسیون نظارت بر اصناف درسال ۱۴۰۱ ومنتهی به اردیبهشت ۱۴۰۲

مهندس حجت الله خلیلی رییس اداره صمت میبد در گفتگو با میبدما با بیان اینکه میبد به لحاظ صنعتی وتجاری (حدود۵۶۰واحدتولیدی و۴۲۰۰واحد صنفی) ‌بعد ازمرکز استان دارای رتبه دوم است،اظهار داشت: شهرستان میبد به لحاظ معدنی نیز (حدود۶۰معدن) در رتبه خوبی قرار دارد.

مهندس حجت الله خلیلی رییس اداره صمت میبد در گفتگو با میبدما با بیان اینکه میبد به لحاظ صنعتی وتجاری (حدود۵۶۰واحدتولیدی و۴۲۰۰واحد صنفی) ‌بعد ازمرکز استان دارای رتبه دوم است،اظهار داشت: شهرستان میبد به لحاظ معدنی نیز (حدود۶۰معدن) در رتبه خوبی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف ومسئولیت های اداری این مجموعه تصریح کرد:حدود۵۰ درصد از امورمربوط به صنایع(به جزصدورجوازتاسیس وپروانه بهره برداری) وحدود ۲۰درصد از امورمربوط به معادن و۱۰۰درصد از اموراصناف را این اداره عهده دار است اما تنها به بخشی از فعالیتها وعملکرد این اداره مربوط به سال ۱۴۰۱میباشد.

خلیلی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۱ واحدتولیدی به صورت رسمی افتتاح شد،عنوان کرد: ۲ واحد توسط وزیر قبلی صمت به صورت حضوری و ۱واحد نیز به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح گردید وعلاوه بر آن استاندار محترم وسایر مسئولین استانی در بیشتر افتتاحیه ها حضور داشتند.

رییس صمت میبد گفت: نکته قابل توجه این است که ۳۵درصد کاشی کشور درخاستگاه سفال وسرامیک تولید می شود،اما طبق سیاست گذاری جدید مسئولین تصمیم گیر وسفارشات مکرر حضرت آیت الله اعرافی، تولیددستگاههای مولدکاشی وسرامیک،قطعه سازی ودانش بنیان ها ارجحیت دارد وبه لحاظ اهمیت جایگاه صنعتِ میبد جلسه استانیِ ستادتسهیل وراه اندازی صنایع واقتصادمقاومتی برای اولین مرتبه در هفته گذشته به جای مرکز استان در محل فرمانداری میبد برگزار گردید.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در تعهدات حوزه اشتغال با این که برای سال۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶۴ مورد در نظرگرفته شده بود،عنوان کرد:با این حال در سامانه رصد اشتغال، اداره صمت میبد رتبه نخست را بین ادارات صمت استان کسب کرده واز ۱۱۰۰ واحد نیز عبور کرد(درحوزه ایجاد شغل در صنایع ۸۱۸ نفرو اصناف۲۹۰ نفر درسامانه رصداشتغال ثبت شده اند).

مهندس خلیلی با اشاره به این که در حوزه اصناف نیز به لحاظ ایجاد مشاغل صنفی رشد قابل ملاحظه ای را طی کرده ایم، تصریح کرد: به طوری که در ۱۰ سال گذشته میانگین صدور پروانه کسب از ۳۰ فقره در ماه به طور متوسط به ۱۰۰ فقره در ماه رسیده است که جا دارد از تلاشهای هیات رییسه جدید اتاق اصناف شهرستان به خصوص آقای مهندس زارع که در راس این تلاشها هستند،قدردانی و تشکرگردد.

وی در زمینه‌ی حوزه بازرسی ونظارت و مجموع کمیسیون نظارت بر اصناف(واحد بازرسی صمت واتاق اصناف) عنوان کرد: تعدادبازرسی انجام شده ۴۲۵۵ مورد، شکایات ثبت شده ۱۸۲ مورد،گشت مشترک با دستگاهها ونهادهای نظارتی در حوزه های مختلف۴۷ مورد،تعداد پرونده های ارسالی به تعزیرات۲۶۳ فقره،تعداد پلمب های انجام شده ۱۶۰ مورد می باشد که ۹۸ درصد آن بابت فعالیت بدون مجوز(پروانه کسب) و ۲ درصد بقیه ناشی از تخلفات صنفی دیگر مانند گرانفروشی بوده است.

مهندس حجت الله خلیلی در پایان با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه این مجموعه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا در راستای تحقق اهداف و وظایف خود و‌خدمت به شهروندان به نحوه‌ی مطلوبی عمل کنیم، گفت: انشالله در سال ۱۴۰۲ بتوانیم در جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم در هر جایگاهی قرار داشته باشیم ، از هیچ کوشش وتلاشی فروگذاری نکنیم.