حضرت آیت‌الله اعرافی؛

اقتدار ملی ما درگرو ایمان و پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی است

حضرت آیت‌الله اعرافی؛ اقتدار ملی ما درگرو ایمان و پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی، وحدت و انسجام، سیاست خارجی فعال در عرصه بین‌الملل و جوانان عالم و دانشمند و کارگر و فرهنگیان و نیروهای مسلح ماست که بخشی از این عظمت دفاعی در روز ارتش و تأسیس سپاه به نمایش درآمد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: سپاه پاسداران راز اقتدار و یار فداکار ملت ایران است که در دوره دفاع مقدس و بعدازآن و مرزهای محور مقاومت ایفاء نقش کرده و در کنار نیروهای مسلح افتخار آفریده است و اقتدار و عزت و عظمت برای ایران ایجاد کرده است و ما خدماتشان را ارج می‌نهیم.

امام‌جمعه میبد گفت: از فعالیت‌های ارزنده نیروی انتظامی هم که در صیانت از امنیت اخلاقی جامعه انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه میبد با اشاره به در پیش بودن سالروز شکست امریکا در صحرای طبس گفت: روزگاری برای مقابله اندک با دشمنان و مهاجمان، دستمان خالی بود؛ اما امروز دفاع مقدس و فداکاری‌ها در طبس، افتخار بزرگی را برای ملت رقم زده است.

دشمنان می‌خواهند اقتدار ما را بشکنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه امروز علت هجمه‌ها برای این است که این اقتدار بزرگ را بشکنند گفت: سختی‌هایی که در اقتصاد به وجود آورده‌اند و اغتشاشاتی که دامن زدند همه اینها برای آن است که عظمت و استقلال و بزرگی ملت را بشکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اقتدار ملی ما درگرو ایمان و پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی، وحدت و انسجام، سیاست خارجی فعال در عرصه بین‌الملل و جوانان عالم و دانشمند و کارگر و فرهنگیان و نیروهای مسلح ماست که بخشی از این عظمت دفاعی در روز ارتش و تأسیس سپاه به نمایش درآمد.

ما با کمترین هزینه حضور بسیار مقتدرانه در منطقه داریم

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: گاهی گفته می‌شود ما مشکل داریم پس چطور ایران، در عرصه سوریه و لبنان حضور دارد؛ باید گفت که ما با کمترین هزینه حضور بسیار مقتدرانه در منطقه داریم و اگر سپاه و نیروهای مسلح ما در بیرون از مرزها طبق قوانین به کمک دوستان انقلاب اسلامی در سوریه، لبنان، عراق و یمن نمی‌آمدند؛ امروز در داخل کشور با حضور دشمن مواجه بودیم اما این حضور باعث شد؛ محور مقاومت شکل گیرد و داعش و تروریسم بین‌المللی ساقط و منافع ایران در خارج از مرزها تأمین شود.

برخی کشورهای رویاروی ما ناچارند که از موضع خود برگردند

امام‌جمعه میبد گفت: امروز که برخی از کشورهای رویاروی ما روی خوش نشان می‌دهند به دلیل آن است که دیدند؛ اغتشاش پشت ملت نمی‌شکند؛ تحریم و سختی‌های اقتصادی این ملت را از خدا و آرمان‌های اسلام و انقلاب جدا نمی‌کند و ایستادگی و مقاومت ملت را دیدند و حضور باشکوه ما در کنار دوستانمان در سوریه و یمن را دیدند و شکست خود را تجربه کردند؛ به این دلیل است که ناچارند برگردند.

امثال جمهوری آذربایجان بداند که بزرگ‌تر از آنها مقابل ملت ایران شکست خورد

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: امروز به امثال جمهوری آذربایجان باید گفت؛ بزرگ‌تر از شما مقابل ملت ایران ایستادند و شکست خوردند و شما کوچکید و ملت ایران با اقتدار به پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: ملت می‌فهمد کجا حضور پیدا کند و این اقتدار را باید حفظ کرد اما وظایف دولت و مسئولین حل مشکلات است.

ملت ایران با اتکا به خون‌های پاک شهیدان در برابر دشمنان ایستاده‌اند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمنان بدانند ملت بزرگ ایران با اتکا به انقلاب اسلامی و سرمایه خون‌های پاک شهیدان، راه خدا، اسلام و انقلاب اسلامی را ادامه خواهند داد و در برابر شما خواهند ایستاد و همه شما به یاری خدا شکست خواهید خورد.

ضرورت تقویت پایگاه‌های معنوی و مساجد

حضرت آیت‌الله اعرافی در محور دیگر از بیانات خود بر ضرورت تقویت پایگاه‌های معنوی و مساجد به‌عنوان کانون‌های ارادت و بندگی خدا تأکید کرد و گفت: مسجد کانون نورافشان در خانه، جامعه و محیط و مهم‌ترین پایگاه برای ارتباط با خدا و ارتباط خوب میان مؤمنان و رسیدگی به مردم در شعاع مسجد است.

هفت راه تقویت مساجد از نگاه آیت‌الله اعرافی

امام‌جمعه میبد تصریح کرد:

برای تقویت روزافزون مسجد، هیئت‌های امنا، امامان جماعت، مردم شریف و جوانان فعال در حوزه مسجد:

۱- مسجد باید جای سه وعده نماز باشد چراکه برگزاری نماز جماعت در سه وعده، برکتی برای شخص، خانه و جامعه می‌آورد که قابل وصف نیست.

۲- مساجد باید از منابع وقف و پایدار برخوردار باشد و مسجد را باید مردم اداره و امام جماعت را مردم کمک کنند و برنامه‌های فرهنگی نیز روی دوش مردم استوار باشد.

۳- از ائمه جماعات علیرغم مشکلاتی که دارند انتظار می‌رود که کار مسجد را اول و مهم خود بدانند و حداقل چندساعتی را در ارتباط با مسجد مصروف و ارتباط خود را با محیط مسجد تقویت کنند.

۴- میدان به نوجوان و جوان امروز بیش از هرزمانی ضرورت دارد و هیئت‌های امنا و مردم باید فضا را بگشایند تا مسجد با نوجوان و جوان رونق پیدا کند و گردانندگان برنامه‌های مسجد شوند.

۵- پیوند مدرسه و مسجد: وظیفه آموزش‌وپرورش است که با روش تبیینی درست، فرزندان ما را با مسجد و نماز آشنا کند و آنها را با صف‌های بندگی خدا گره بزند؛ همان‌طور که بسیج گره خود را با مسجد استوارتر و همه ما گره خود را با خانه خدا تقویت کنیم.

۶- برنامه‌های جذاب و فرهنگی در مسجد: دستگاه‌های مسئول و امامان جماعت و هیئت‌های امنا و جوانان به مسجد روح فرهنگی و جهادی و انقلابی دهند.

۷- مساجد جامع و پررونق از امکانات پارکینگ و فضای پارک برخوردار باشند.

وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت جامع و متوازن و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است

آیت‌الله اعرافی در محور دوم از بیانات خود پیشاپیش روز و هفته معلم را تبریک گفت و افزود: جامعه فرهنگی و معلمان ما علیرغم سختی‌هایی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مثل گذشته باید پیشگام تربیت فرزندان ما باشند و همه تلاش خود را برای رشد استعدادهای فرزندان و تعلیم و تربیت جامع به کار بگیرند و به تربیت جامع و متوازن و شکوفایی استعدادهای خوب فرزندان این مردم بپردازند.

وی تصریح کرد: از دولت و دستگاه‌ها می‌خواهیم آموزش‌وپرورش و معلم را در صدر اولویت‌های برنامه‌ای خود قرار دهند تا آموزش‌وپرورش در جایگاه رفیع قرار گیرد و همه امکانات برای رشد آموزش‌وپرورش فراهم شود.

سرمایه‌گذاران کارگران خود را سرپرستی کنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور روز و هفته کارگر را هم گرامی داشت و گفت: کارگران و فعالان صنعت و خدمات جامعه بزرگی است که موتور محرک صنعت و اقتصاد جامعه‌اند و باید آن را قدر دانست.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهر جامعه کارگری است گفت: بعضی از صنایع که به جامعه کارگری در رفع مشکلاتشان کمک می‌کنند تشکر می‌کنم و بعضی از واحدهای صنعتی هم که بی‌توجه‌اند تذکر می‌دهم که کارگران خود را در هنگام مریضی، ازدواج، تولد و سختی‌های اقتصادی سرپرستی کنند چراکه این کار به آنها برکت می‌دهد.

قدردانی آیت‌الله اعرافی از هیئت‌امنای مساجد در رونق بخشی ماه رمضان

وی در آغاز بیانات خود نیز گفت: با همه وجود شما مردم عزیزی که در ماه مبارک رمضان حضور معنوی و آگاهانه و عارفانه در مساجد و مراسم دینی و برنامه‌های فرهنگی و نماز جمعه و جماعت و به‌ویژه حضور حماسی و پرشکوه در راهپیمایی روز قدس داشتید تشکر می‌کنم و به شما احسنت و آفرین باید گفت؛ به شما زنان و مردان غیور و شجاع، آگاه و بصیر که به‌رغم همه سختی‌ها و مشکلات، هنگام آزمایش حضور ارزشمند درصحنه دارید.

امام‌جمعه میبد افزود: حضور ملت بزرگ ایران و جمع‌های فراوانی از مسلمانان در روز قدس در برابر مستکبران و رژیم صهیونیستی، برکات فراوانی دارد و موجب اقتدار امت اسلام و ایران شد.

خطیب جمعه میبد اظهار داشت: امید است که در روز عید فطر نیز شاهد این شکوه حضور باشیم و این حضور معنوی و روحی نورانی در طول سال و در عرصه‌های معنوی، اخلاقی و روحی و خدمت به خلق خدا و دستگیری از نیازمندان و مستمندان ادامه داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه گزارش‌های امسال همه حاکی از حضور خوب شما مردم مؤمن، پارسا، روزه‌دار و پرهیزکار در نمازهای جماعت و مساجد است گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در پسا کرونا بار دیگر مسجدهای ما رونق یافت و مراسم و برنامه‌های فرهنگی و دینی بازسازی شد و برگزاری بیش از ۲۰۰ نماز جماعت در سه وعده، با برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی و دینی با حضور نوجوانان و جوانان عزیز ما برگ بسیار درخشانی در پرونده شما مردم عزیز و شریف است که باید خدا را بر این نعمت شاکر باشیم.