پارک‌های محلی، محلی برای تجمع معضلات/ صدای استغاثه مردمی که به گوش مسئولین نمی رسد! +عکس

پارک های محلی در شهرستان میبد به جای اینکه کمک کننده به رفاه مردم باشند، به نوعی خودشان از عوامل اذیت کننده مردم شده اند.

به گزارش میبدما؛ پارک های محلی با این سیاست ایجاد شد که مردم محلات هدف از این ظرفیت استفاده کنند و به نوعی زمین های افتاده در این مناطق نیز به بهترین وجه تعیین تکلیف شوند، در حالی که نه تنها سیاست های پیش بینی شده در عمل اتفاق نیفتاد بلکه این مناطق باعث ایجاد مزاحمت هایی برای مردم محلات میبد نیز شده اند.

در پیگیری خبرنگار میبدما از مردم برخی از مناطق که پارک محلی وجود دارد، این مهم به شدت مورد اعتراض مردم بوده و البته برخی از این اعتراضات بارها و بارها به نهادهای مسئول عرضه شده و آنچه متاسفانه به دست نیامده، نتیجه ای عملیاتی و به درد بخور بوده است.

مردم مجاور با این مناطق تفریحی، آسیب های متنوعی مانند تجمع افراد ناباب، عربده کشی اراذل و اوباش، خرید و فروش مواد و دیگر مسائل را از معضلات ایجاد شده در این مناطق می دانند و بارها برای رفع این اسیب ها نیز از مسئولین امر پیگیری به عمل آورده اند ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

خانواده های میبدی نیز اصولا برای پارک رفتن و تفریح به سراغ پارک های اصلی شهر می روند که محیطی امن تر دارند و پارک های محلی نیز در صورت اجازه والدین به محلی برای بازی برخی از کودکان تبدیل می شود که البته این موضوع نیز به سختی اتفاق می افتد و دارای آسیب های خودش می باشد.

یکی از این پارک های محلی که باعث سلب آسایش شده و بارها نیز مورد پیگیری مردم و مخصوصاً خبرنگار میبدما بوده، پارک محدوده قلعه فیروزآباد است که در نزدیکی منزل پدری مرحوم حجت الاسلام یحیی زاده نیز هست؛ پارکی که موجبات ناراحتی بیشماری برای مردم و به خصوص والدین نماینده فقید شده و متاسفانه عواملی مثل فنس‌کشی هم نتوانسته آسیب آن را کنترل کند! و حریم آن نیز مورد تعرض قرار گرفته است.

تجمع برخی از اراذل و اوباش در ساعات انتهایی شب یا نیمه شب و عربده کشی و درگیری های پر سر و صدا فقط بخشی از این معضلات است که جان مردم این محدوده را به لب رسانده و متاسفانه مسئولین مرتبط هم در تعارفات مرسوم اداری مانده اند و با قوت و قدرت با این معضل برخورد نمی کنند!

حال باید دوباره این سوال را پرسید که هدف از ایجاد این پارک های محلی چه بوده؟ و آیا آن اهداف تامین شده؟ و اگر نشده باید با آنها چه برخوردی کرد؟!