اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد برگزار شد

در انتهای جلسه آیت الله اعرافی با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو از دست اندرکاران این امر خواست توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر آن بگذارند و آرزو کرد شورای جدید بهتر از شوراهای قبل یاشد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ صبح پنجشنبه ۲۴ فروردین با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و مسئولین شهرستان، جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل و به مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی شهرستان پرداخته شد.

در ابتدای جلسه آیت الله اعرافی با عرض تسلیت رحلت حضرت زینب کبری(س)، از تلاش هایی که برای برگزاری کنگره یادواره شهدای میبد در اسفندماه سال گذشته کشیده شده بود قدردانی و به ویژه از زحمات آقای جلال دهقانی رئیس یادواره شهدا تقدیر کرد.

موضوع دیگری که مورد بحث قرار گرفت، پرداختن به موضوع تکمیل موزه شهدا بود که آقای دهقانی در پاسخ به میزان پیشرفت کار چنین گفت: متاسفانه حدود ۵ سال است که درگیر این موضوع هستیم و البته با پشتیبانی صحیح می توانست در دو سال اول کار تمام و به نتیجه برسد. زمین پارکینگ این موزه در دستور کار بود که با عدم حمایت شهردار سابق این موضوع نتیجه نداد و اکنون نیز این زمین به فروش رسیده و در دست ساخت است، و بنابرین کار ساخت پارکینگ در این زمین از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: از دیگر مشکلات این موزه نداشتن نیرو برای رسیدگی به مسائل موزه است که قبلا تامین می شده ولی از اردیبهشت امسال قرار است تامینی صورت نگیرد. برای تکمیل موزه شهدا نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز است در حالی که ۵۰ میلیون نیز برای رفع بدهی گذشته نیاز است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر ادامه کار برای تکمیل این پروژه از دیگر مسئولین نیز خواست برای به نتیجه رسیدن آن تلاش خود را به هر میزان که ممکن است انجام دهند.

در ادامه جلسه، به مسائلی چون پارکینگ مساجد، پژوهش و تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی، شورای محلات، آمار طلاق و راهکارهای کم کردن آن، کنگره شعر توحیدی، یادمان شهدا و سالن های ورزشی و … پرداخته شد و مصوبه هایی جهت پیگیری و تکمیل این پروژه ها تصویب شد.

از دیگر مسائلی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی به آن پرداخته شد، تابلو ها و تصاویر شهدا بود که مقرر شد در مورد تصحیح همین تصاویر و یا تغییر و ارائه طرحی جدید برای آن کاری صورت گیرد.

در ادامه حجت الاسلام علی آقایی با ارائه طرحی خواستار حمایت معنوی و مالی و فکری زندانیان تازه آزاد شده، من جمله آزاد شده های محور مواد مخدر، شد و درخواست شد نسبت به آموزش هایی که آنها در زندان می بینند، بیرون از زندان نیز با حمایت امام جماعات مساجد و خیرین محلات، روند برگشت زندانیان آزاد شده به جامعه را تسریع بخشند.

سپس بخشدار ندوشن به تشریح فعالیت های نیمه تمام شهر ندوشن پرداخت و برای برخی از این پروژه ها درخواست حمایت و پشتیبانی بیشتر کرد.

در انتهای جلسه آیت الله اعرافی با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو از دست اندرکاران این امر خواست توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر آن بگذارند و آرزو کرد شورای جدید بهتر از شوراهای قبل باشد.

رونمایی از کتاب “والدین موفق” نیز حسن ختام جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز بود و تقدیر ویژه آیت الله اعرافی از حجت الاسلام بدرالدین -مولف کتاب- با یادداشتی برای این کتاب همراه بود.

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF