نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ از فشار اقتصادی بر مردم کم کنند/ در ایام عید نباید شاهد هنجارشکنی و خلاف شرع در شهر باشیم

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: امریکا در برجام دستش خالی است و به همین خاطر با دروغ و شایعه‌پراکنی جنگ رسانه‌ای ناجوانمردانه علیه مذاکرات برجام به راه انداخته است، ملت باید در برابر این لجن پراکنی ها بیدار باشند و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی بشنویم و ملت به‌ حق خود برسد و تحریم‌ها برداشته و تضمین کافی گرفته شود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ حجت‌الاسلام علیرضا حسنی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با قدردانی از ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در دفاع از حق مسلم ملت در مذاکرات برجام گفت: الآن دیگر توپ در میدان امریکا و غرب است و باید تصمیم جدی سیاسی بگیرند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه اگر آمریکایی‌ها و اروپا می‌خواهند مذاکره به نتیجه برسد باید به همین تأکید رهبری و تیم مذاکره‌کننده و مردم ما که لغو همه تحریم‌ها و دادن تضمین بر اینکه دوباره از برجام خارج نشوند و برای ملت ما دردسر ایجاد نکنند تن دهند گفت: تیم مذاکره‌کننده هم بدانند؛ ملت حامی و پشتیبان شماست و باید محکم بایستید و ذره‌ای کوتاه نیایید و تا لغو تحریم و تضمین قطعی نگرفته‌اید برجام را امضا نکنید.

مدیر حوزه علمیه برادران میبد تصریح کرد: امریکا در برجام دستش خالی است و به همین خاطر با دروغ و شایعه‌پراکنی جنگ رسانه‌ای ناجوانمردانه علیه مذاکرات برجام به راه انداخته است.

وی با تأکید بر اینکه ملت باید در برابر این لجن پراکنی ها بیدار باشند افزود: امیدواریم به زودی خبرهای خوشی بشنویم و ملت به‌ حق خود برسد و تحریم‌ها برداشته و تضمین کافی گرفته شود.

در جنگ رسانه‌ای باید از انفعال بیرون و حالت تهاجمی به خود گرفت

حجت‌الاسلام حسنی در بخش دوم از سخنان خود به جهاد تبیین مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: دشمن فعلاً از طریق فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را نسبت به‌نظام اسلامی بدبین کند تا مردم رودرروی نظام قرار گیرند.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: برای حل این مساله باید مردم ما متوجه این موضوع باشند که با اتحاد و یکپارچگی و مسئولین ما با توجه به مساله اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل و رونق کسب‌وکار و تولید من‌جمله از طریق خنثی کردن تحریم‌ها توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

 مدیر حوزه علمیه برداران میبد تصریح کرد: اگر امریکا و اروپا حاضر نشدند تحریم‌ها را لغو کنند؛ باید مسئولین ما با دور زدن تحریم نقش‌های آنها را خنثی کنند.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌هایی که دشمن واردشده است از طریق رسانه‌ها و فضاهای مجازی به دروغ و لجن پراکنی علیه نظام اسلامی و سیاه نمایی کردن دستاوردهای انقلاب و تطهیر کردن چهره کریه بدخواهان و نظام گذشته است گفت: جهاد تنها در میدان نبرد خاکی کشته و زخمی ندارد و امروز هم جهاد در فضای رسانه‌ای و مجازی است و باید نسبت به دشمن از حالت انفعال بیرون و حالت تهاجمی به خود گرفت.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: به فضل خدا با شناختی که از جوانان مؤمن، پرشور و انقلابی داریم؛ در جنگ رسانه‌ای و اقتصادی هم ملت ما پیروز خواهند شد و بینی مستکبرین را به خاک خواهند مالید.

نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ از فشار اقتصادی بر مردم کم کنند

حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود به بررسی بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس اشاره کرد و گفت: از نمایندگان این مردم و مجلس انقلابی درخواست داریم بودجه سال ۱۴۰۱ را طوری ببندند و برنامه‌ریزی کنند که فشار اقتصادی بر مردم به‌ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه کم شود.

خطیب جمعه میبد افزود: در آستانه سال جدید، مسئولینی که در تنظیم بازار مسئولیت دارند باید با نظارت و دقت بیشتر بر تجار و کسب توجه ویژه داشته باشند و مردم مستمند و محروم را دریابند.

سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه حائز اهمیت است

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به کشورهای همسایه، سفر رئیس‌جمهور بعد از ۱۲ سال به قطر را حائز اهمیت خواند و گفت: امیدواریم کشور، نظام و مردم ما از دستاوردهای اقتصادی و سیاسی این سفر بهره ببرند.

وی در آستانه نوروز به‌پیش بینی‌های کادر بهداشت و درمان در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دوز دوم و سوم واکسن و کاهش شدت بیماری کرونا گفت: به‌احتمال‌زیاد شهرستان میبد به‌عنوان شهر تاریخی و گردشگری و فرهنگی میزبان مسافران نوروزی و گردشگرانی از داخل و خارج از کشور باشد.

در ایام عید نباید شاهد هنجارشکنی و خلاف شرع در شهر باشیم

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: از فرماندار شهرستان و ادارات و ارگان‌هایی که مسئولیت فرهنگی دارند درخواست داریم؛ در این ایام منفعلانه برخورد نکنند و برای شهری که باید تابلواش مؤسس حوزه علمیه قم و حضرت آیت‌الله اعرافی است و سیمایش عارف مجاهد آیت‌الله اعرافی است و شهر شهید و شهادت است برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسنی گفت: باید وقتی گردشگران و مسافرین نوروزی در ماه پیامبر خدا وارد شهر می‌شوند شاهد هنجارشکنی و خلاف شرع در شهر نباشیم و حرمت فرهنگ شهر حفظ شود و آنها را با فرهنگ و میراث تاریخی شهرستان میبد آشنا کنیم.

مناسبت‌ها:

امام‌جمعه موقت میبد سالروز شهادت امام هفتم حضرت امام موسی بن جعفر، ۲۶ ماه رجب سالروز وفات یار دوران غربت پیغمبر پدر بزرگوار حضرت ابوطالب را تسلیت و ۲۷ رجب روز مبعث پیامبر اسلام و تجلی اعظم پروردگار را تبریک گفت.

وی بابیان اینکه امام جواد (ع) فرمودند که شبی در ماه رجب یعنی همان شب ۲۷ رجب است که از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد فضیلتش بالاتر است گفت: جوانان به مفاتیح مراجعه کنید و اعمالی که در روز و شب مبعث روزی که خدا یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایش که رسالت و بعثت پیامبر خاتم بود به بشریت ارزانی داشت را درک کنید.

حجت‌الاسلام حسنی ۲۸ رجب سالروز رحلت علامه بزرگ و عالم کم‌نظیر شیعه علامه طباطبایی یزدی صاحب عروه‌الوثقی که ۱۰۶ سال قبل در نجف از دار دنیا رفت را گرامی داشت و افزود: این علامه بزرگ علمی و دینی باید به جوانان شناسانده شود