فرماندار میبد: اداره‌ میراث با مردم تعامل کند

به گزارش ایرنا، حسین فلاح در نشستی با اشاره به تولیدات سفال و سرامیک در شهرستان میبد اظهار داشت:آنچه که ما در شهرستان شاهد آن هستیم ساخت و فروش محصولات صنایع دستی بدون ارزش افزوده است. وی افزود: با خلاقیت و کار بر روی سفال و سرامیک هم اشتغالزایی و هم درآمد زایی می توانیم […]

به گزارش ایرنا، حسین فلاح در نشستی با اشاره به تولیدات سفال و سرامیک در شهرستان میبد اظهار داشت:آنچه که ما در شهرستان شاهد آن هستیم ساخت و فروش محصولات صنایع دستی بدون ارزش افزوده است.

وی افزود: با خلاقیت و کار بر روی سفال و سرامیک هم اشتغالزایی و هم درآمد زایی می توانیم داشته باشیم .

فرماندار میبد گفت:به میراث فرهنگی شهر نگاه ویژه ای داشته باشیم و با حساسیت و توجه ویژه به این مقوله مهم بنگریم .

وی خواستار تعامل هرچه بیشتر میراث فرهنگی و شهرداری در جهت حفظ آثار شهرستان شد .

فلاح افزود:جهت حفظ آثار با ارزش تاریخی می بایست شرایطی فراهم شود که موجب نارضایتی ساکنین بافت قدیمی نشود.

وی خاطر نشان کرد: این بدین معنی است که آثار با ارزش تاریخی و باستانی بهسازی ، مرمت و حفظ گردد و در بقیه موارد با شهروندان تعامل صورت گیرد چرا که بعضا برخورد سلبی نتیجه معکوس را در بردارد .

فلاح گفت:خوشبختانه شهرداری نیز از منظر میراثی به شهر نگاه می کند و با اصل تعامل و همگامی شهرداری و میراث می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم .

وی افزود:چند نمونه از خانه های قدیمی که ارزش تاریخی و باستانی دارد میراث شناسایی نماید و در جهت مرمت و حفظ آن نیز اقدام لازم به عمل آورد .

فلاح خاطر نشان کرد:خانه سالار و موزه شهداء ما حاصل همین تفکر در سالهای گذشته بوده که منجر به حفظ این آثار گردیده است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که در پایان هر سال تعدادی خانه قدیمی را بدین شیوه حفظ نمائیم .ک/۲