بازتاب گسترده جهانی همایش “دلواپسیم”

همایش «دلواپسیم» غیر از رسانه‎های داخلی در رسانه‎های خارجی نیز واکنش گسترده ای داشته است . این رسانه ها با اشاره به حضور تعداد زیادی از منتقدان توافق ژنو نوشتند که آنطور که تصور می‎رفت ، در ایران همه با این توافق به شیوه‎ای که این روزها به پیش می‎رود موافق نیستند . به گزارش […]

همایش «دلواپسیم» غیر از رسانه‎های داخلی در رسانه‎های خارجی نیز واکنش گسترده ای داشته است . این رسانه ها با اشاره به حضور تعداد زیادی از منتقدان توافق ژنو نوشتند که آنطور که تصور می‎رفت ، در ایران همه با این توافق به شیوه‎ای که این روزها به پیش می‎رود موافق نیستند .

به گزارش رجانیوز، در ادامه برخی گزارش‎ها و تحلیل‌های رسانه‎های مهم دنیا درباره این همایش را می‎خوانید:

بلومبرگ :منتقدین می‎گویند روحانی بیش از حد با غرب نرم رفتار کرده است

آژانس خبری بلومبرگ در گزارش خود از این همایش آورده است : منتقدان دولت روحانی با توافق اولیه‎ای که دولت او با قدرت‎های جهانی به دست آورد مخالفند و روحانی را متهم به این می‎کنند که بیش از حد در مقابل غرب نرم بوده است .

این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت : این منتقدان گروهی تشکیل داده و نام خود را «دلواپسان» قرار داده‎اند. نکته مورد توجه در این زمینه برگزاری مراسم انتقادشان در محل سابق سفرات آمریکا در تهران است . بلومبرگ در ادامه آورده است : این افراد شعار «نه سازش نه تسلیم سر می دادند» و پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند که بر روی آنها نوشته شده بود : «جزییات مذاکره مخفی باقی نمی ماند .»

فاکس نیوز : هزارات نفر در مراسم شرکت کردند

فاکس نیوز نیز در حالی شخصیت‎ها و افراد حاضر در همایش را تندرو ها نامید که خود اعتراف کرد تعداد آنها به هزاران نفر می‎رسید . این خبرگزاری بیان کرد : این افراد رییس جمهور ایران حسن روحانی را متهم به تسلیم کردن حقوق ایران در برابر بهار ناچیز به غرب کردند .

فاکس نیوز بیان کرد در تهارن منتقدانی وجود دارند که توافق ژنو در ماه نوامبر گذشته را نپذیرفته‎اند.

گاردین : ماه عسل روحانی در سیاست خارجی تمام شده است

روزنامه انگلیسی گاردین نیز درباره این همایش بزرگ منتقدان دولت نوشت : ریس جمهور ایران حسن روحانی هم اینک با انتقادات رو به رشدی از طیف وسیعی از مخالفان خود در جناح راست رو به رو شده است که معتقدند دولت او توسط ایالات متحده که با شتاب به دنبال تواق هسته‎ای با ایران و جوش دادن یک معامله بر سر این موضوع است، فریب خورده است .

در ادامه این گزارش آمده است : در ساختمان سابق سفارت آمریکا در تهران، تعدادی از نمایندگان و فعالان سیاسی جناج راست گروهی را تشکیل داده و گروهی را با عنوان «دلواپسان» تشکیل داده‎اند و بیان کردند که تیم مذاکره کننده هسته‎ای ایران منافع ملی کشورش در گفت و گوهای هسته ای را آنچنان که باید تامین نکرده است.

گاردین همچنین در ادامه به چند مورد از صحبت‎های مخالفین توافق ژنو اشاره کرده و در ادامه نوشت: همزمان با افزایش احتمال امضاء توافقنامه جامع هسته‎ای، فشار در هفته‌های اخیر بر حسن روحانی افزایش یافته است. در واکنش به این انتقادات بود که روحانی گفت: ایران بر روی منافع ملی خود مصالحه نمی‌‌کند.

گاردین پیش از این نیز با توجه به فراوان شدن تعداد منتقدان به دولت در زمینه اقتصادی و سیاست خارجی بیان کرده بود که تمام انتقادات نشان می‎دهد دوران ماه عسل روحانی در ریاست جمهوری‎اش به پایان رسیده است.

الجزیره: منتقدان می‎گویند دولت منافع ملی را بخاطر توافق هسته‎ای نادیده گرفته است

الجزیره نیز با اشاره به همایش دلواپسیم نوشت که همرمان با برگزاری این همایش ، حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز به این مسئله واکنش نشان داده و مخالفان خود را متهم به دروغگویی در زمینه مذاکرات هسته ای کرده است .

این شبکه خبری عرب زبان نوشت : این مخالفان سیاسی که نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی و هسته ای هم در میان آنها دیده می‎شوند دولت را متهم می‎کنند که منافع ملی و غرور ایرانیان را به خاطر توافق هسته‎ای با غرب نادیده گرفته است.