میبدی‌ها پارسال چقدر زکات دادند؟

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، حسین زین‌الدینی اظهار داشت: دومین فرمان و دستور الهی پس از اقامه نماز، پرداخت زکات است و بر اساس آیات و روایات، اگر در جامعه‌ای زکات پرداخت شود، فقیر مسلمانی در آن جامعه نخواهد بود. وی زکات را یکی از فریضه‌های مهم و ارزشمند دانست و […]

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، حسین زین‌الدینی اظهار داشت: دومین فرمان و دستور الهی پس از اقامه نماز، پرداخت زکات است و بر اساس آیات و روایات، اگر در جامعه‌ای زکات پرداخت شود، فقیر مسلمانی در آن جامعه نخواهد بود.

وی زکات را یکی از فریضه‌های مهم و ارزشمند دانست و گفت: باید آموزه‌های دینی مربوط به زکات را به روز کنیم. زین‌الدینی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم خیّر شهرستان مبید بیش از ۵ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال زکات پرداخت کردند، بیان کرد: از این میزان بیش از ۲ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال، صرف اجرای پنج پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه معلم، سالن ورزشی، نمازخانه و … شد. مدیر کمیته امداد شهرستان میبد ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۷۰ میلیون ریال از مبلغ زکات برای تهیه سه مورد جهیزیه و ۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال در زمینه اطعام و افطار نیازمندان و بقیه در دیگر امور مربوط به معیشت مددجویان هزینه شده است.