حقوق۵۰۰۰۰۰تومانی‌برای‌رتبه‌های‌زیر۱۰۰دانشگاه‌یزد

کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه یزد در نشست اخیر خود که با حضور دکتر محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این دانشگاه برگزار شد با کلیات طرحی موافقت کرد که بر اساس آن، داوطلبان کنکور سراسری که حایز رتبه های زیر ۱۰۰ شوند و دانشگاه یزد را برای ادامه تحصیل […]

کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه یزد در نشست اخیر خود که با حضور دکتر محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این دانشگاه برگزار شد با کلیات طرحی موافقت کرد که بر اساس آن، داوطلبان کنکور سراسری که حایز رتبه های زیر ۱۰۰ شوند و دانشگاه یزد را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، ماهیانه تا سقف نیم میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر امید بر ضرورت ارتقای هرم اعضای هیئت علمی، رشد مقالات و آثار پژوهشی، رشد درآمدهای اختصاصی به حداقل نیمی از بودجه دانشگاه، توجه بیشتر به اعتبارات حوزه های پژوهشی، بازنگری در پذیرش دانشجوی شبانه کارشناسی، فراهم کردن مقدمات اجرای کامل آیین نامه ها و چابک سازی تشکیلات سازمانی تاکید کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه با بازنگری و همسوسازی طرح جامع دانشگاه یزد و دانشگاه های اردکان و میبد موافقت شد و همچنین مقدمات لازم برای تصویب نهایی آیین نامه حمایت از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه یزد ، اصلاحات نهایی آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، بودجه تفصیلی سال ۹۳ و مواردی برای ارتقای جایگاه دانشگاه های اردکان و آیت الله حایری میبد فراهم شد.

سپس دکتر محمدصالح اولیاء سرپرست دانشگاه یزد گزارشی از عملکرد این دانشگاه، اهداف و راهبردهای کلان آن در پنج سال آینده ارائه کرد.

در ادامه دکتر علی اکبر تدین رییس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد، با ابراز خرسندی از موافقت کمیسیون دایمی هیئت امنا با این طرح، گفت: با تصویب نهایی آن در هیئت امنای دانشگاه یزد، گام مهمی در راستای جذب دانشجویان نخبه کشور به این دانشگاه برداشته خواهد شد.

وی افزود: بزودی اطلاعات بیشتری از سایر بسته های حمایتی دانشگاه یزد برای داوطلبان ممتاز کنکور سراسری در سطوح رتبه ای مختلف ارائه می شود.

دکتر تدین افزود: این بسته ها کمک هزینه های ماهیانه تحصیلی، خرید کتاب و تجهیزات، شرکت در دوره های آموزشی و انجام طرح های پژوهشی را شامل می شود.