فرماندار میبد: “ایرنا” اهرم فشار بالایی دارد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین فلاح در نشست مشترک با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با اشاره به رسالت خطیر رسانه ها در آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه گفت: شاید در گذشته نقش رسانه به خوبی در جامعه احساس نمی شد اما با تغییر ساختارها و تحول در نوع فعالیت رسانه ها […]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین فلاح در نشست مشترک با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با اشاره به رسالت خطیر رسانه ها در آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه گفت: شاید در گذشته نقش رسانه به خوبی در جامعه احساس نمی شد اما با تغییر ساختارها و تحول در نوع فعالیت رسانه ها در عصر امروز، رسانه ها از قدرت بالایی برخوردارند .

فلاح با بیان اینکه خبرنگار اگر فعالیت یک اداره را مورد نقد قرار می داد با حساسیت و موضع گیری مسئول اداره قرار می گرفت، افزود: طبیعتا خبرگزاری مهمی مثل خبرگزاری ایرنا که سایت رسمی است و سیاست های دولت را دنبال می کند اهرم فشار بالایی هم در انجام فعالیت های خود دارد باید در اولویت و توجه مسئولین باشد .

وی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد و تأکید کرد: هر چند در حال حاضر مکان مناسبی در اختیار نداریم اما در صدد راه اندازی دفتر خبری در شهرستان هستیم که از این ظرفیت می توان در جهت کمک به خبرگزاری ایرنا هم استفاده کرد .

رییس خبرگزاری ایرنا یزد هم با اشاره به وجود دانشکده خبر به عنوان شاخه آموزشی این خبرگزاری در شهرستان میبد اظهار کرد: ظرفیت بالای دانشکده خبر در تربیت نیروی خبری می تواند بازوی کمکی برای ایرنا ، مردم و مسئولان باشد و لذا انتظار این است تا با حمایت مسئولان ، دانشکده خبر یزد هم بتواند اهداف خبرگزاری جمهوری اسلامی را محقق کند .

محمودرضا رحمانی افزود: مناسب بودن فضای دانشکده خبر و فعالیت های بهتر این دانشکده ،می تواند به خبرگزاری ایرنا در عرصه پوشش اخبار کمک کند که این امر مستلزم همیاری مسوولان است.

رحمانی با اشاره به جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس خبر گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از شرایط خوبی برخوردار است .

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های این خبرگزاری گفت: خبرگزاری ایرنا از سال ۱۳۱۳ پایه ریزی شده است و از سال ۱۳۶۰ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان رسمی خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) و با مدیریت آقای خرازی با بر عهده گرفتن ریاست ستاد تبلیغات جنگ ،نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است .

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در یزد با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تأکید کرد : با نگاه خوبی که دولت به رسانه دارد امیدواریم با ایجاد فضای مناسب و امکانات و استقرار خبرنگار در سطح شهرستان ، فعالیت این خبرگزاری در شهرستان را تقویت کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی، علمی و گردشگری شهرستان میبد گفت: این شهرستان در حوزه آموزش عالی، صنعتی، صنایع دستی و گردشگری همچنین شخصیت های علمی و دینی ظرفیت های بالایی دارد که می توان این ظرفیت ها را در سطح ملی برجسته کرد .

رحمانی تصریح کرد: با همکاری مسئولان میبد می توان خبرهای این خبرگزاری را به صورت هفتگی و یا ماهانه با بولتن و نشریه منتشر کرد .

وی همچنین به ویژگی های چند رسانه ای ایرنا هم اشاره کرد و افزود: ایرنا تنها سایت رسمی است که در صورت حمایت می توان فیلم های همایش ها و برنامه های مهم را به صورت اینترنتی در آن به مخاطبان به صورت سراسری ارائه کرد