توضیحات استاندار یزد در مورد پیاده روی اربعین

استاندار یزد با اشاره به اهمیت برپایی مراسم اربعین در تقویت وحدت ملت‌‌های اسلامی گفت: اگر مراسم اربعین سال ۹۹ اجرا شود اعزام‌‌ها در قالب کاروانی است.

به گزارش میبدما به نقل از تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل و ستاد اربعین استان اظهار داشت: در رابطه با پدافند غیرعامل، فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در استان دنبال شده و مرکز CBRNE یکی از کارهای ویژه‌ای بود که در یزد کلید خورد اما بر اساس چشم‌اندازی که در سفر وزیر بهداشت و رئیس پدافند غیرعامل تعیین شده بود فاصله داریم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷ هزار نفر در سطح ملی در مرکز آموزش پدافند غیرعامل استان یزد آموزش دیده‌اند گفت: مرکز آموزشی و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل با مشارکت خیران تجهیز شد و به آموزش‌های پدافندی در حوزه سلامت و غیرسلامت پرداخته است.

وی با بیان اینکه این مرکز قابلیت و جایگاه مناسبی برای ارائه خدمات به کل کشور را دارد اما به‌دلیل عدم اجرای توافق‌های قبلی و تامین نشدن اعتبارها، چشم‌انداز اصلی محقق نشد گفت: امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط استانداری برای این امر پیش‌بینی می‌کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت برای اجرای فازهای بعدی مرکز لازم است کمک کنند ادامه داد: تا پایان سال اجرای فاز دوم مرکز پدافند غیر عامل شبیه سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز جایگاه و شرایطی بسیار خوب خوبی دارد و با توجه به اینکه استان یزد ظرفیت‌های گسترده‌ای در این حوزه دارد، می‌تواند به عنوان مرکزیت فعالیت‌های آموزشی در حوزه‌ پدافند غیر عامل قرار بگیرد.

استاندار یزد ادامه داد: متاسفانه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خیلی طول کشیده و لازم است مسئولان مربوطه مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را برطرف کرده تا این کار به سرانجام برسد.

طالبی تصریح کرد: پیگیری و اجرای این طرح برای هماهنگی دستگاه‌ها بسیار لازم و ضروری است و اگر اتفاق خاصی پیش بیاید، نداشتن برنامه سبب مشکل در انسجام و اجرای خدمات می‌شود.

وی افزود: بعضی از استان‌ها در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل از یزد جلوتر هستند و باید بررسی شود که چگونه کار بانک اطلاعاتی برنامه در این استان‌ها انجام و به چه شیوه‌ای اطلاعات در یک مجموعه گردآوری شده تا مورد لطمه و هجمه واقع نشود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی به نمونه‌ عالی انسجام ملت‌های منطقه تبدیل شده گفت: این جریان در راستای حفظ شعائر دینی و پاسداشت حرکت بزرگ امام حسین(ع) است که از بعد سیاسی تقویت کننده وحدت ملت‌های منطقه در مقابل دشمنان است.

طالبی ادامه داد: با وجود شرایط کرونا ما برنامه‌ریزی خود را برای بزرگداشت این مراسم داریم و ابلاغیه‌ها بر این است که با هدف برگزاری مراسم برنامه‌ریزی کرده و امکانات منطقه برای اجرای راهپیمایی را فراهم کنیم، بنابراین همه کمیته‌های اربعین و دستگاه‌ها زیرساخت لازم و کارهایی که بر عهده استان است را انجام دهند و به تعهداتی که با استان‌های معین داشتند عمل کنند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: اگر امکان برگزاری مراسم فراهم شد، اعزام‌ها به‌صورت کاروانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه انجام می‌شود.

استاندار یزد افزود: یزد سال گذشته از لحاظ کمی در اعزام زائران و خدمات به لحاظ کیفی مورد تشویق کشور بوده است و امیدواریم امسال نیز سرآمد باشد.