خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی پدیده‌های جوی اخیر در یزد

محمود شاکری شمسی گفت: پدیده‌های جوی یک هفته اخیر شامل طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل تا کنون ۱۲۹۳ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش میبدما؛ محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به پدیده‌های جوی یک هفته اخیر در استان گفت: پدیده‌های جوی یک هفته اخیر شامل طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل تا کنون ۱۲۹۳ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: خسارت ناشی از طوفان ۵۱ میلیارد تومان بوده است که بیشتر در زمینه خطوط انتقال برق، ابنیه مربوطه و واحدهای مسکونی و همچنین زراعی و باغی بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: خسارت ناشی از سرمازدگی ۹۷۰ میلیارد تومان بوده که بیشتر در زمینه زراعی و باغی بوده است.

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: خسارت ناشی از تگرگ ۹۲ میلیارد تومان بوده است که خسارات گلخانه‌ای، مزرعه‌ای و آسیب به باغات و درختان بوده است.

وی اضافه کرد: خسارت ناشی از سیل نیز ۱۸۰ میلیادر تومان بوده است که خطوط برق و آب، راه‌های مواصلاتی، پل‌ها و ابنیه، اماکن مسکونی و تجاری، اراضی زراعی و باغی، گلخانه‌ها، راه‌های بین مزارع و حتی در بخش دام و طیور را شامل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه نیز سامانه بارشی دیگری در پیش خواهد بود، عنوان کرد: خواهش ما این است که مردم از سفرهای غیرضرور، رفتن به مناطق ییلاقی و کوهستانی، اتراق و رفتن کنار رودخانه‌ها و جاهایی که مسیل و روان‌آب وجود دارد جدا خودداری کنند.

شاکری شمسی با اشاره به فوت دو کودک در اردکان در جریان سیل چند روز قبل، تأکید کرد: سیل بسیار خطرناک است و مردم از تماشای سیل، عکس گرفتن و اقدامات اینچینی به طور جدی پرهیز کنند.