آموزش غیرحضوری دروس حوزه علمیه در ایام تعطیل

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در ایام تعطیلات حوزه، آموزش از راه دور و به صورت مجازی، در دستور کار مدارس علمیه خواهران استان قرار گرفته است.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: نظر به شیوع بیماری های مسری مانند آنفولانزا و کرونا و با توجه به لزوم تعطیلی مدارس علمیه خواهران استان، به منظور کاهش تبعات تعطیلات بر روند آموزشی طلاب، در زمان تعطیلی مدارس، لازم است طلاب محترم، دروس را به صورت غیرحضوری بگذرانند که برای نیل به این هدف راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

وی خواستار شد: مدیران مدارس، فایل دروسی که تاکنون مرکز آموزش‌ های غیرحضوری در سطح ۲ و ۳ تهیه کرده و مربوط به دروس نیمسال دوم است، به روشی که خود مدارس آن را مدیریت می کنند، این مباحث در اختیار طلاب قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: براساس یکی از روش های پیش بینی شده، دروس به وسیله اساتید مدرسه به صورت روزانه یا هفتگی ضبط شود و با تشکیل گروه در شبکه‌های اجتماعی داخلی و با اولویت کوثرنت، بارگذاری می شود که این شیوه، اعم از دروسی است که در مرکز آموزش های غیرحضوری تولید نشده است یا به هر دلیل مدرسه مایل به استفاده از فایل صوتی اساتید خود است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: لازم است طلاب به میزان جلسات تعطیل شده، فایلهای آموزشی را استماع کنند تا پس از تثبیت شرایط و شروع جلسات درس، با همکاری اساتید و نظارت دقیق معاون آموزش مدرسه، نسبت به تکمیل جلسات درسی به صورت حضوری اقدام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیران مدارس علمیه به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در پایان این نیمسال و ایام امتحانات، به دلیل تعطیلات پیش آمده، شاهد مشکلاتی در زمینه آموزش طلاب نباشیم.

برپایه این گزارش، مدیران مدارس و طلاب می توانند برای اطلاع از نحوه دریافت دروس مورد نظر به پایگاه http://vu.whc.ir در قسمت اطلاعیه ها مراجعه کنند که این فایل‌ها در سطح ۳، شامل دروس رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و تاریخ اسلام و در سطح ۲، شامل دروس پایه سوم به بعد است.