چرا نان در یزد گران شد؟

رئیس اتحادیه صنف نانوایی استان یزد علت اصلی افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در استان یزد را دستمزد پایین کارگران نانوایی‌ها عنوان کرد.

به گزارش میبدما؛ جلال پیروزی فرد در گفت‌وگو با تسنیم در یزد اظهار داشت: دستور افزایش قیمت نان از مهر ماه در کل کشور صادر شده بود و نرخ جدید باید از استانداری‌ها اعلام می‌شد، با این وجود در استانداری یزد افزایش نرخ نان به بعد از اعلام افزایش قیمت سایر استان‌ها موکول شد.

وی درمورد علت گرانی نان گفت: نرخ نان در طول ۴ سال گذشته تغییری نکرده و تنها سال ۹۷, ۱۰ درصد اضافه شده بود که به دلیل پایین بودن دستمزد کارگری, با دستور استاندار از ۷ دی ماه ۳۰ درصد به قیمت نان اضافه شد.

رئیس اتحادیه صنف نانوایی استان افزود: نرخ‌نامه و وزن چانه‌های نان به کلیه نانوایی‌ها ارائه شده و از ۱۴ دی ماه باید در ملأ عام باشد تا همه مردم در جریان باشند.

وی با اشاره به کیفیت برخی نان‌ها بیان کرد: با افزایش دستمزد کارگران انتظار کیفیت بهتر را داریم و مردم نیز می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ و یا تلفن ۳۶۲۲۷۱۱۸ اطلاع دهند.

پیروزی فرد قیمت نان تافتون تنوری با آرد یارانه‌ای را ۵۰۰ تومان, تافتون ماشینی عربی ۳۵۰ تومان, تافتون ماشینی فیریبری ۴۰۰ تومان, نان دستگاه حرارتی ۴۵۰ تومان, نان سنگک ۸۵۰ تومان, نان بربری ۶۵۰ تومان و نان لواش را ۲۷۵ تومان اعلام کرد.

وی در ارتباط با نرخ نان‌های نیمه یارانه‌ای، قیمت نان تنوری تافتون را ۶۵۰ تومان, تافتون ماشینی عربی ۴۰۰ تومان, تافتون ماشینی فیریبری ۵۰۰ تومان, نان دستگاه حرارتی ۵۵۰, نان سنگک ۹۲۰, نان بربری ۹۰۰ و نان لواش با آرد غیر رایانه‌ای را ۳۲۵۰ تومان بیان کرد.