۱۰درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان‌های اسکلتی

مدیر نظام مهندسی میبد از ده درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانهای اسکلتی در میبد خبر داد و افزود:خوشبختانه با تعامل موجود بین نظام مهندسی،شهرداری و شورای شهر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی میبد،مهندس صباغی در نشست با سخنگوی شورای شهر اظهار کرد:ساخت و ساز غیر مجاز مدیریت شهری را سخت می کند و امکان نظارت بر زیر بنا،تراکم،خط آسمان،سیما و منظر شهری و عرض معابر را از بین می برد.
وی افزود:بهسازی بافت های فرسوده به دلیل وجود زیر ساختهای لازم می تواند برای مدیریت شهری بسیار کم هزینه تر از ساخت شهرها و شهرکهای جدید باشد.
سخنگوی شورای شهر میبدبر لزوم مدیریت شهری واحد و همراهی شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی در ساخت و ساز های شهری تاکید کرد.
علی آزادمنش سخنگوی شورای اسلامی شهر میبد با اشاره به تشویق مردم به دریافت پروانه و اجرای ساختمانهای ایمن در میبد اظهار کرد:مشوق هایی برای دریافت پروانه مصوب شد که ده درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانهای اسکلتی ،صددرصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانهای مذهبی ، صد درصد تخفیف زوج های جوان و نخبگان کشوری و زمینهای وقف خاص را شامل می شود.
وی افزود: جهت تشویق شهروندان به احیای بافت های میراث فرهنگی و بافت های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی بناهای میراثی از صد درصد تخفیف و باسازی ساختمانهای فرسوده از پنجاه درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه برخوردار خواهند شد.