ظرفیت های قرآنی در شهرستان میبد بسیار قابل توجه است + گزارش تصویری از یلدای شهدایی مدرسه ریاحین ثقلین

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد گفت: موسسه ثقلین با ۴۵ نفر پرسنل و ۲۴۰ مربی، تاکنون مخاطبی بالغ بر ۵۸۰۰ نفر را در زمینه های مختلف قرآنی آموزش داده است.

حسین قادری در حاشیه برگزاری مراسم یلدای مهدوی دانش آموزان مدرسه ریاحین ثقلین، در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: موسسه ثقلین از ۱۳۷۲ با جمع کوچکی فعالیت قرآنی خود را آغاز کرد که در سال ۱۳۷۸ به ثبت نیز رسید و فعالیت های قرآنی عام المنفعه خود را بدون وابستگی های حزبی و جریانی، در حوزه های مختلف تداوم و گسترش داد.

وی بیان داشت: مراکز آموزشی ریاحین ثقلین، زیرمجموعه این موسسه، در مرکز استان و شهرستان های میبد و مهریز، با استفاده از مواد آموزشی مورد تایید آموزش‌وپرورش، اما با خمیرمایه های قرآنی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به تقویت و تمرکز فعالیت های موسسه ثقلین از سال ۹۵ در میبد، افزود: طرح های متنوعی مانند آموزشکده قرآنی، دبستان و پیش دبستانی ریاحین ثقلین، هدایت ثقلین و طرح تفسیر قرآن کریم که در میبد با حضور استاد پورروستایی در حال اجرا می باشد، از طرف این موسسه در مرکز استان و دو شهرستان ذکر شده انجام می گیرد.

قادری با اشاره به درخواست های رسیده از شهرستان های دیگر استان و دیگر استان های کشور جهت اجرای طرح های موسسه، گفت: به علت منابع مالی محدود توانایی اجرای این طرح ها را در شهرستان های دیگر نداشته ایم و اگر موقعیت آن جور شود، امکان اجرا را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ نیز موسسه دارای یک استودیوی صوتی پیشرفته و مجهز شده که از استودیوهای مجهز کشور نیز می باشد و تاکنون ۴۵ اثر فاخر نیز در آن تولید شده است و امادگی داریم میزبان اجرای کارهای خوب قرآنی و فرهنگی باشیم و تخفیف بسیار خوبی نیز برای علاقمندان خواهیم داشت.

وی با اشاره به فصلنامه سراسری قرآنی ثقلین، اظهار داشت: پنجمین شماره این فصلنامه نیز به زودی منتشر می شود و جهت تبلیغات و بازتاب فعالیت های قرآنی موسسات و گروه های مختلف در استان یزد نیز آماده همکاری هستیم.

مدیرمسئول مؤسسه ثقلین با بیان این موضوع که به زودی طرح تفسیر با گرایش معناگرایی را در مرکز استان آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: موسسه ثقلین تنها موسسه مجوزدار برای آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت با ارائه مدرک معتبر و رسمی نیز می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب قرآنی در سطح شهرستان میبد، بیان داشت: پیشرفت های خوبی در میبد داشته ایم اما با نگاه به ظرفیت موجود در این شهرستان، انتظار بیشتری نیز داریم که با انعکاس بهتر فعالیت ها و آشنایی بیشتر مردم عزیز میبد، این موضوع تقویت نیز بشود.

حسین قادری گفت: والدین عزیز میبدی نیز توجه داشته باشند که تربیت فرزندان، نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد و در این دوره که آسیب های زیادی مخصوصاً از جانب فضای مجازی فرزندان ما را تهدید می کند، نیاز بسیار بیشتری به آموزش های فرهنگی و قرآنی داریم که این موضوع لزوم توجه بیش از پیش به این نوع موسسات قرآنی را نشان می دهد.

گفتنی است در استانه شب یلدا، با حضور خانواده ها و مربیان مدرسه ریاحین ثقلین میبد، مراسم یلدای مهدوی در بوم‌گردی شاطربمون برگزار شد که اجرای سرود، نمایش، نمایشگاه آثار نقاشی دانش اموزان، مسابقه و سخنرانی کوتاه مدیرمسئول ثقلین استان یزد بخشی از برنامه های اجرایی در این جشن بود.