اهدای ۳۰ دار زیلو به زیلوبافان میبدی از سال گذشته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در جلسه کارگروه زیلوی شهرستان گفت: در سال گذشته تاکنون ۳۰ برای تشویق مردم به صنعت زیلوبافی درمیبد ۳۰ دار زیلو از سوی میراث فرهنگی تحویل داده‌شده است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در جلسه کارگروه زیلوی این شهرستان گفت: ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به این طرح‌ها در نظر گرفته‌شده است که برای هر طرح ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پس از تشکیل پرونده و ارائه طرح پرداخت خواهد شد.

علیرضا ابوالحسنی بابیان اینکه در سال گذشته تاکنون ۳۰ برای تشویق مردم به صنعت زیلوبافی درمیبد ۳۰ دار زیلو از سوی میراث فرهنگی تحویل داده‌شده است افزود: هدف ما صرفاً تولید و افزایش کمی نیست بلکه سیاست شهرستان بعد از جهانی‌شدن هنر صنعت زیلو، استاندارسازی، افزایش شاخص‌های کیفیت و برند سازی و بازاریابی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد همچنین گفت: در شهرستان میبد تاکنون ۳ کارگاه رنگرزی گیاهی و سنتی برای تأمین نیازهای اولیه زیلوبافان راه‌اندازی شده است که چهارمین کارگاه رنگرزی گیاهی هم برای راه‌اندازی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.

برگزاری کلاس‌های طرح‌های زیلو، خرید و اهداء زیلو از سوی مسئولین ادارات در مناسبت‌ها از مصوبات این جلسه بود.