آیت‌الله‌اعرافی:تا۳ماه‌دیگردفترخبرمیبدبایدراه‌اندازی‌شود

حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی در نشست شورای رسانه این شهرستان ، با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه و افکار عمومی گفت : اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاه سازی جامعه دارند که انتظار می رود در سال ۹۳ که به سال اقتصاد و فرهنگ با […]

حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی در نشست شورای رسانه این شهرستان ، با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه و افکار عمومی گفت : اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاه سازی جامعه دارند که انتظار می رود در سال ۹۳ که به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب مزین است با اطلاع رسانی و آگاه سازی درست رسانه ها شاهد رشد و ترقی و تعالی در کشور باشیم .

 به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در نشست شورای رسانه این شهرستان که با حضور معاون فرماندار میبد ، مدیرکل روابط عمومی استانداری ، خبرنگار صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد ؛ با قدردانی از تلاش های صدا و سیمای مرکز تابان و مدیر دفتر خبری شهرستان میبد در پوشش مناسب خبرهای شهرستان و ارائه گزارش های بامحتوا و مطلوب بویژه در ایام نوروز در جهت مسافرین و گردشگران نوروزی ، یکی از اولویت های مهم شهرستان میبد در سال ۹۳ را راه اندازی دفتر خبری مناسب و در شان صدا و سیما عنوان کرد و افزود : این دفتر خبری باید تا ۳ ماه آینده در شهرستان میبد راه اندازی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رسانه ها بعنوان یکی از نهادهای فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء و یا تنزل فرهنگ جامعه دارد تصریح کرد : حوزه رسانه باید از ارزش های اخلاقی برخوردار باشد و با رعایت نظام ارزشی و دینی  حوزه آزادی را توسعه داد.

ایشان بر توجه رسانه ها به نیازها و واقعیت های جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید با نگاه راهبردی و نقش آفرینی در شناسایی آسیب ها و هنجارهای جامعه به کمک مسئولان فرهنگی و اجتماعی بیایند.

امام جمعه میبد در ادامه مهارت در خبرنویسی و اطلاع رسانی را از مهمترین شاخص های اصحاب رسانه عنوان کرد و با تاکید بر مهارت افزایی در حیطه خبر و رسانه گفت : باید زمینه آموزش و بالابردن مهارت های تخصصی در جامعه برای پرداختن به امر رسانه فراهم شود.

حضرت آیت الله اعرافی در ادامه بر توجه به فقه و اخلاق در رسانه در جامعه تاکید کرد و با بیان اینکه باید رسانه های شهر رسانه های علمی و فاخر شود گفت : باید با رعایت ارزشهای اخلاقی و اصول درست آگاه سازی و اطلاع رسانی ،‌حوزه آزادی را توسعه داد.

تعامل و همکاری متقابل مسئولین و اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی و شکوفایی ظرفیت های شهرستان و پی گیری واقعیت هایی داخل ادارات برای حل برخی از مسائل از مباحثی بود که امام جمعه میبد در این نشست بر آنها تاکید کرد .

ایشان در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان شهرستان میبد در عرصه های صنعت ، ‌آموزش عالی و منابع انسانی گفت : اصحاب رسانه باید به دنبال تولید گزارش های با محتوا و برجسته کردن این ظرفیت ها و پویایی و نشاط در این حوزه ها باشند.

مدیرکل روابط عمومی استان هم در پایان این نشست با اشاره به شرایط اخذ مجوز فعالیت رسانه های مکتوب بر خطوط قرمز و قانونی آن گفت : مدیران رسانه های مکتوب و مجازی در گرفتن مجوز باید پیشگام باشند چرا که از راه قانونی بهتر می توانند به حقوق خود دست یابند.

پاک طینت افزود : یکی از عوامل محدودیت آزادی رسانه ها در تاریخ ایران ، خود رسانه ها بوده اند چرا که آنها نتوانسته اند هنجارهای جامعه را بشناسند و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

گفتنی است این شورا دارای سه کمیته صنفی- مالی، کمیته ارزیابی – آموزشی، کمیته نظارت و داوری است که در این جلسه اعضای آن مشخص شد و رای گیری برای تعیین دبیر این شورا و روسای هر کدام از کمیته ها به شورای سیاستگذاری موکول شد.