یزد؛ میزبان جشنواره «در امتداد فجر»

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملى شعر «در امتداد فجر» در این استان گفت: در این مراسم از ٣٠ برگزیده جشنواره در بخش‌هاى اصلى و ویژه تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش میبدما؛ مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: فراخوان جشنواره ملى شعر «در امتداد فجر» با موضوعات مرتبط با محوریت خودسازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن از دو ماه پیش از سوی بسیج هنرمندان کشور منتشر شد.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش اصلى شامل قالب‌هاى کلاسیک، شعر طنز، ترانه و سرود و شعر کودک و نوجوان و بخش ویژه شامل گویش‌هاى محلى با محوریت هجو استکبار و جاهلیت مدرن است.

مهرابی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: در مراسمی به میزبانی استان یزد ٣٠ برگزیده جشنواره در بخش‌هاى اصلى و ویژه تقدیر به عمل می‌آید.

این شاعر برجسته یزدی بیان کرد: در این برنامه به همت انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد و انجمن شعر اوج هنر که ۶۰ شاعر جوان عضو این انجمن هستند برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود آیین اختتامیه مراسم، با حضور اساتید و شاعران برجسته کشورى برگزار می‌شود؛ همچنین از کتاب‌هاى «زنان فصل بیدارى» (گزیده آثار چهل بانوى برجسته شعر انقلاب)، «در امتداد فجر»(گزیده آثار شاعران برجسته و پیشکسوت شعر انقلاب) و مجموعه شعر «برگزیدگان در امتداد فجر» پیرامون محورهاى بیانیه گام دوم انقلاب نیز رونمایى خواهد شد.