اطلاعات ۷ هزار دانش‌آموز شهید ثبت می‌شود

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به اینکه پرونده ۷ هزار دانش‌آموز شهید کشور در یزد است گفت: اطلاعات این دانش‌آموزان شهید تا پایان امسال در پورتال همکلاسی آسمانی ثبت می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین میرشریف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز یوم الله ۱۳ آبان برگزار شد اظهار داشت: در ایام اربعین هدایایی توسط دانش‌آموزان دختر عضو این اتحادیه در استان یزد آماده و توسط دانش‌آموزان پسر در مسیر پیاده‌روی اربعین به زائران اهدا شد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در طول مسیر برای زیارت می‌رفتند، طرح نیابت از هر شهید را به وسیله اهدای نشان‌های شهدا به زائران انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: طرح لشگر فرشتگان ویژه دانش‌آموزان دختر در استان یزد برگزار شد و آنها اقدام به سرگذشت‌پژوهی از مادران، همسران و خواهران شهیدان کردند.

میرشریف ادامه داد: این برنامه در مردادماه امسال از سوی دانش‌آموزان دختر در نقاط مختلف استان یزد انجام شد و علاوه بر مادران، خواهران و همسران شهدا، خاطرات بانوانی که در پشت جبهه اقدام به حمایت از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کرده بودند توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: بحث بیانیه گام دوم موضوع دیگری است که در این انجمن در حال پیگیری است و دبیرخانه آن در حوزه آموزش و پرورش را بر عهده گرفته و در استان یزد نخستین نشست با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و نماینده دستگاه‌های مختلف در یزد برگزار شد.

وی از شروع به‌کار این دبیرخانه در شهرستان‌های یزد خبر داد و عنوان کرد: در این دبیرخانه سعی شده که به صورت جدی به پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بپردازیم.

میرشریف با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: دیدار دانش‌آموزان استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری دو همایش و مسابقه دوچرخه‌سواری ویژه دانش‌آموزان پسر و مسابقه دومینو ویژه دانش‌آموزان دختر در استان برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد از برگزاری همایش پیشکسوتان اتحادیه با عنوان عهد وفا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر مسئولان استان در این اتحادیه عضو بودند این همایش برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد هفت هزار پرونده شهید دانش‌آموز کشور در یزد است که تا در حال وارد کردن اطلاعات این پرونده‌ها در پورتال همکلاسی آسمانی هستیم و امیدواریم که تا پایان سال این اطلاعات به صورت کامل وارد و از این پورتال رونمایی شود.

میرشریف تعداد اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد را حدود پنج هزار نفر دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های این اتحادیه در مقطع دور اول و دوم متوسطه است و به هیچ عنوان در دوران ابتدایی ورود نداریم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با تاکید بر اینکه این نهاد بر خلاف سایر نهادهایی که بحث عضوگیری دارند، به دنبال عضویابی است گفت: یک سری از دانش‌آموزان استعدادهای خوبی دارند که از مسئولان اتحادیه‌ها در مدارس درخواست کردیم که آنها را به عضویت در اتحادیه بپردازند و در کنار بحث عضوگیری به این موضوع هم توجه ویژه‌ای داریم.