هشتمین یادواره شهدای شهرستان میبد برگزار شد+تصاویر

هشتمین یادواره شهدای شهرستان میبد به همراه برگزاری دومین کنگره شهدای استان با حضور آیت‌الله اعرافی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای آیت‌الله اعرافی(ره) برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایثار؛ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند دستاوردها را کوچک و سختی‌ها و مشکلات مردم و کشور را بزرگ جلوه دهد تا بتواند به اهداف خودش علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برسد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی اظهار داشت: امروز ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم اما با روحیه جهادی و انقلابی می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد. روحیه انقلابی یعنی در برابر دشمن استوار و مقاوم باشیم و روح تسلیم و سازش در برابر دشمنان بی عهد و پیمان را از خودمان دور بداریم و کمر همت را برای خدمت به مردم ببندیم.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن تصریح کرد: مردم قدرشناس ایران به‌رغم شرایط سخت کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با شکلی نو و قالبی متفاوت حضور زیبا و بسیار پرافتخاری در صحنه انقلاب و تداوم بخشی راه شهدا داشتند.
اعرافی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دوره کنونی یک ابرقدرت است اما نه ابرقدرتی که بر سلاح‌های شیمایی و اتمی و اشغال و تجاوز تکیه کرده‌ است و حضور ایران در یمن و سوریه و سایر نقاط عالم، حضور نظامی و حضور فشار و خشونت و زور نیست، بلکه حضور فکر و اندیشه ناب اسلامی است.
فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: شهدا با ایثار و جان‌فشانی خود به ما عزت و آبرو بخشیدند.
سردار رضا پورشمسی تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که کمترین میلی به غیر خدا نداشتند و دنبال این نبودند که کشور و قدرتی بخواهد مشکل آن‌ها را حل کند.
وی با اشاره به کار بزرگ حضرت امام در تشکیل حکومت اسلامی، گفت: قبلاً هم کسانی بودند که مبارزات اسلامی داشتند اما چون مدلی برای حکومت و اداره کشور نداشتند اقداماتشان به سرانجام نرسید اما امام خمینی(ره) مدلی اسلامی و دینی برای حکومت و اداره کشور ارائه کرد.
فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایطی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، انقلاب اسلامی پیروز شد، اظهار داشت: در جریان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی منهای شهدای عزیز و بزرگواری که تقدیم انقلاب شدند از طرف حکومت اسلامی که توسط حضرت امام (ره) شکل گرفت، عده کمی محاکمه شدند و انقلاب بدون جنگ و خونریزی و اقدامات خشونت‌آمیز شکل گرفت درحالی‌که در سایر کشورها شاهد بودیم پس از تغییر حکومت، خون‌های بسیاری به زمین ریخته شد.