ضرورت رعایت اصول اولیه معماری و مناسب سازی

مدیرنظام مهندسی میبد در جلسه شورای ساماندهی امورسالمندان و ستاد مناسب سازی این شهرستان گفت: رعایت اصول اولیه معماری و مناسب سازی از موارد مهم شهری است که نظام مهندسی طرحی را برای ساختمان های مسکونی دردست احداث وساختمانهای ساخته شده دارد .

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی میبد،محمدحسین صباغی افزود: نظام مهندسی چک لیست ساختمان های مسکونی را دردستورکار قرار داده است و به زودی تمام نقشه های تایید شده در نظام مهندسی به لحاظ مناسب سازی بررسی می گردد.
مدیر نظام مهندسی میبد با اشاره به روش های اجرای مناسب سازی برای کلیه ساختمانها اظهار کرد:درموضوع مناسب سازی باید ابتدا درساختمانهای دردست احداث با نظارت و سختگیری بیشتر اصول مناسب سازی را اجرا ورعایت شود.
وی تصریح کرد:دراین مسیر باید تمام ارگانهای مرتبط از شهرداری حمایت کنند و پایانکار ساختمانهای فاقد شرایط تسهیل حرکت معلولین خصوصا ساختمانهای عمومی صادر نگردد.
مهندس صباغی با اشاره به ساختمانهایی که اصول مناسب سازی در آن رعایت نشده است پیشنهاد کرد:کمیته ای از نظام مهندسی،شهرداری و بهزیستی تشکیل و با حمایت مدیران ارشد شهراز ساختمانهای در حال بهره برداری بازدید و راهکارهای دسترسی افراد خاص را بررسی و پیشنهاد دهند که این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت.
وی تصریح کرد:در ساختمانهای عمومی در حال احداث مثل مدارس مساجد حسینیه ها ساختمانهای دولتی بانکها باید دقت نظر بیشتری شود.
در پایان جلسه کمیته پیشنهادی نظام مهندسی به همراه معاونت عمرانی فرماندار رئیس شبکه بهداشت میبد از محل داروخانه های شهر بازدید و راهکارها و دستورات لازم را ارائه نمودند.