برگزیدگان کتاب سال یزد معرفی و تجلیل شدند

در مراسم اختتامیه سومین دوره کتاب سال یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی(ره) برگزیدگان این دوره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، مراسم اختتامیه سومین دوره کتاب سال یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی(ره) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین استانی شب گذشته در محل حسینیه شهید آیت‌الله صدوقی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین وحیدی مهرجردی، دبیر سومین دوره کتاب سال یزد در این مراسم اظهار داشت: از دی‌ماه سال گذشته تا ۱۰ خردادماه سال جاری، ۶۹۷ کتاب به دبیرخانه سومین دوره کتاب یزد در خانه فرهنگ صدوقی ارسال شد که از این تعداد ۴۰۲ کتاب در مرحله داوری اول پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در داوری دوم، ۲۷ کتاب انتخاب شدند که این کتاب‌ها به خانه کتاب ایران فرستاده شد تا توسط بهترین داوران کتاب کشور، داوری و آثار برگزیده انتخاب شوند.

وحیدی مهرجردی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۳۰ کتاب به دبیرخانه کتاب سال یزد رسیده بود، متذکر شد: علی‌رغم مشکلاتی که امسال در حوزه چاپ و نشر کتاب وجود داشت، تعداد آثار ارسالی به این دوره با رشد ۶۲ درصدی روبرو بود.

گفتنی است کتاب‌های «زمان نگری و کیهان باوری در عصر صفویه» نوشته بهزاد کریمی، «دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» اثر مظفر سالاری و «اندیشه‌های شهرسازی در آثار متفکران ایرانی و مسلمان» نوشته حمید محمدی به‌عنوان کتاب‌های برگزیده این دوره معرفی شدند.

همچنین کتاب‌های «مفهوم آهنگ طبیعت» نوشته مهدی صادق احمدی، «برج ناز» اثر هادی حکیمیان و «کتاب رمضان» نوشته بابک صابری از آثار شایسته تقدیر این دوره بودند.

در این مراسم «انتشارات اندیشمندان یزد» نیز به‌عنوان ناشر برگزیده استان معرفی شد.

جایزه کتاب سال استان یزد توسط خانه فرهنگ صدوقی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.