دفتر آیت‌الله جوادی آملی در یزد افتتاح شد

همزمان با ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت دفتر آیت‌الله جوادی آملی، مرجعیت علمی و دینی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در یزد افتتاح شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا از یزد، همزمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت دفتر آیت‌الله جوادی آملی، مرجعیت علمی و دینی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیش از ظهر امروز، ۱۳ تیرماه با حضور آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدعلی طالبی، استاندار و جمعی از مسئولان در محل مسجد و حسینیه بیت‌الاحزان یزد افتتاح شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه دانشمندان غربی و بی‌دین سعی کردند که علم را سطحی و بدون تعقل به برخی کشور‌ها تحمیل کنند و در این امر در حال پیشروی هستند و این در حالی است که جامعه باید علمی باشد تا این مسئله را بفهمد و درک کند.

وی با اشاره به اینکه علم جدید به یک سری تحول عظیم نیاز دارد و لازم است مسیر علمی کشور تغییر کند بیان کرد: متاسفانه سعی شده علم را از مسیر معرفت الهی دور کنند و خلاف عقل و اخلاق چیزی را می‌گویند و با یک فرمول مسائل را به نوعی توجیه می‌کنند. عربستان با فرمول نفت و دلار همه چیزی را به طریقی دست کاری می‌کند و در این مسیر خود رحم و مروت و وجدان نمی‌شناسد.

ناصری افزود: در صورتی که امام راحل در انقلاب اسلامی بر اساس معرفت الهی زحمت کشیدند تا مسائل را برای جامعه تبیین کنند تا مردم آگاه شوند. ما مسلمانان باید به همراه انقلاب باشیم و نباید ساکت بنشینیم و باید در دنیا اسلام را گسترش دهیم و از مقاله‌ها، روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها و با شیوه‌های گوناگون مردم دنیا را آگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که بزرگان در سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اند باید در جامعه بویژه بین جوانان نشر داده شود بیان کرد: باید افراد با سبک زندگی اسلامی پرورش یابند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اتفاقی که امروز با افتتاح دفتر آیت‌الله جوادی‌ آملی رقم می‌خورد راه را برای جوانان باز می‌کند تا بتوانند از مجموعه کتاب‌ها و افکار آیت‌الله‌ جوادی آملی که سبب تقویت نظام و ولایت هستند، استفاده کنند.

ناصری گفت: خداوند این شخص والا مقام را که خورشید و رکنی برای هدایت بشریت هستند را حفظ و نگهداری نماید و ان‌شاءالله همه‌ شما بتوانید در نشر فضائل و کرامات تلاش کنید و سبگ زندگی اسلامی را منتشر کنید.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم با درود بر ارواح پاک و طیبه امام و شهدا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون ایشان گفت: از همه‌ بزرگان که با بصیرت و بینش به دین می‌پردازند کمال تشکر را داریم.

وی افزود: عده‌ بسیاری در جامعه هستند که بار مسئولیت و هدایت مردم را به دوش می‌کشند، افرادی که خصوصا در متن جامعه و مبارزات انقلابی بوده‌اند و بیشتر این افراد با ضرورت‌های جامعه آشنا هستند که یکی از این بزرگان آیت‌الله جوادی‌ آملی هستند.

طالبی تصریح کرد: آیت‌الله جوادی‌ آملی با حساسیت زیاد به درک درست قابلیت‌های جامعه می‌پردازند و در رابطه با سبک زندکی اسلامی در خصوص راهبرد‌های امروزی و نبوغ اجتماعی افراد کتاب‌های خوبی دارند.

وی افزود: از جمله کتاب‌های سرشار از معنویت ایشان کتاب مفاتیح‌ الحیات است که در آن مسائل جاری زندگی در قالب احادیث و روایات به سمع و نظر جامعه اسلامی می‌رسد.

یادآور می‌شود در این مراسم حجت‌الاسلام میررحیمی به عنوان مسئول دفتر آیت‌الله جوادی آملی در یزد معرفی شد