افتتاح چند طرح آبخیزداری دربخش ندوشن

با حضورمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد پروژه پخش سیلاب روستای «نیوک» ندوشن با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید.

به گزارش میبدما به نقل از ندای ندوشن؛ محسن صادقیان در حاشیه افتتاح همزمان هشت پروژه آبخیزداری، بندهای خاکی و سیلاب بخش ندوشن گفت: با توجه به جاری شدن سیلاب در اوایل سال جاری در مناطقی از یزد و نیز بر اساس پیش بینی ها در پایان سال ۹۸ احتمالاً شاهد بارندگی های خوبی در استان خواهیم بود، باید اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مهار سیلاب های فصلی در دستور کار قرار گیرد.

وی اجرای پروژه‌های حوزه آبخیزداری را در تقویت سفره آب های زیرزمینی، میزان آبدهی فنات ها، چشمه ها و چاه های کشاورزی استان را مؤثر عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد هم گفت: پروژه پخش سیلاب روستای «نیوک» ندوشن با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از مهرماه سال گذشته شروع شد و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ الی ۲۷ خرداد) به بهره برداری رسید.

محمدرضا آخوندی حجم عملیات خاکی پروژه را حدود ۱۴۰ هزار متر مکعب با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و افزود: ۲۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری این بند خاکی است که به منظور جلوگییری از روان آب، سیلاب فصلی، خسارت به تأسیسات و جاده‌های پایین دست احداث شد و ان شاءالله بتوان در سال های کم بارش از آب ذخیره شده به نحو مطلوب استفاده کرد.

به گفته فرماندار میبد، همزمان با هفته جهاد کشاورزی امروز پروژه‌های مرتبط با آبخیزداری و آبخوان داری که مهمترین آن پخش سیلاب نیوک بود در بخش ندوشن افتتاح شد و با توجه به اینکه این منطقه به علت وجود جاده و مراکز صنعتی در پایین دست، منطقه‌ای حادثه خیز است و به دنبال بارندگی دچار مشکلاتی می‌شود اجرای این پروژه‌ها در سال جاری نیز موجب شد علی رغم بارندگی‌ها کمترین اتفاق ناگوار را در این منطقه شاهد باشیم.

حسین فلاح تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها نشان دهنده نگاه خوب و فنی مسئولان منابع طبیعی استان و اعتبار اختصاص داده شده به میبد در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری است.