جمع‌آوری ۱۵۰ میلیون تومان در دومین جشن گلریزان میبد

دادستان شهرستان میبد گفت: مردم نوع‌دوست و خیرین میبدی در دومین جشن گلریزان این شهرستان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی ۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد کمک کردند .

به گزارش میبدما؛ «حمیدرضا جعفری» در حاشیه برگزاری جشن خیریه گلریزان آزسازی زندانیان غیر عمد مالی میبد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زندان اردکان دارای ۹ زندانی جرائم غیرعمد مالی میبدی است که آزادسازی آنها نیازمند تامین۱۷ میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که همت و همراهی خیران و پیگیری مسئولان نقش مهمی در آزادی زندانیان دارد،‌افزود: خوشبختانه در دومین آیین گلریزان شهرستان میبد کمک‌های نقدی خیرین و مردم نوع‌دوست میبدی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

دادستان شهرستان میبد در ادامه با اشاره به حمایت خوب واحدهای صنعتی این شهرستان گفت:خیرین و کار آفرینان میبدی علاوه بر این‌که در صنعت و اشتغالزایی دراستان پیشرو بودند می‌توانند در آزادسازی ۹ زندانی جرائم غیر عمد پیش قدم باشند.

جعفری از خیرین نیک اندیش میبدی خواست تا با کمک به آزادی سرپرست‌های خانوار از خانواده زندانیان حمایت کنند و راه را برای آسیب‌های اجتماعی بعدی ببندند.

«علیرضا نقوی» شهردار میبد در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان میبد گفت: ۹ زندانی جرائم غیرعمد میبد چشم انتظار کمک خیرین هستند.

وی بیان کرد: گلریزان فرهنگ پهلوانی و غنی ایرانیان است که با سنت و فرهنگ مردم این دیار گره خورده و از قدیم الایام تاکنون حفظ گردیده است.

نقوی افزود: در زمان‌های گذشته ایرانیان با سنت قدیمی گلریزان در زورخانه‌ها گل امید را نثار خزان ناامیدی هم وطن خود می‌کردند که به هر دلیلی گرفتار و نیازمند بوده است و این سنت حسنه امروز در قالب جشن و مراسم‌های خاص، ویژه تر گردیده است.

شهردار میبد با اشاره به این‌که زندانیان جرایم غیرعمد ناخواسته گرفتار در بند زندان شدند گفت: اتفاق ممکن است برای هر کسی به صورت ناخواسته و بدون این که در آن دخیل باشد بیفتد وامروز ۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان میبد در زندان به سر می‌برند که نیازمند یاری و مساعدت همشهریان خود بوده و چشم انتظار به دستان پر مهر خیرین دوخته‌اند.

وی با بیان این‌که زندانی شدن سرپرست خانواده آسیب‌های را به دنبال دارد افزود: زندانی شدن سرپرست یک خانواده آسیب‌های اجتماعی دیگری را در پی دارد که بنیان خانواده را متزلزل می‌کند و برای پیشگیری از آسیب‌های بعدی باید زندانیان و خانواده‌های آنها را حمایت کرد تا امنیت جامعه حفظ گردد و برای پر کردن این خلع نیازمند حضور جدی خیران و نیکو کاران میبدی هستیم.

گفتنی است؛ دومین جشن گلریزان میبد با هدف آزادسازی ۹ زندانی جرایم غیرعمد با حضور هنرمندان کشور و استان با استقبال پرشور مردم در پارک بزرگ بهاران وبه همت شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد برگزار گردید که این مراسم به صورت ویژه و مستقیم از شبکه تابان بر روی آنتن رفت.