کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و یخبندان در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما و یخبندان در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص وضعیت آب و هوایی استان یزد طی هفته جاری، گفت: به‌واسطه فعالیت موج ناپایدار، از بعدازظهر امروز و طی فردا، برای استان یزد گاهی با ورزش باد شدید و گردوخاک و بعضاً وقوع توفان گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت توفان گردوخاک در مناطق شمالی، جنوب و جنوب غرب شامل شهرستان‌های اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم در روز دوشنبه، شدیدتر از سایر مناطق استان خواهد بود؛ همچنین توفان گردوخاک فردا در مناطق شرقی استان شامل بافق و بهاباد، بیشتر حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه وزش توفان شدید در شهر یزد نیز طی امروز دور از انتظار نیست، اظهار داشت: به گلخانه داران و مسئولان ذی‌ربط و ازجمله پلیس‌راه استان به دلیل کاهش دید افقی در جاده ترانزیت اردکان به یزد توصیه می‌شود تا در راستای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی، تمهیدات لازم را اندیشه کنند.

میرحسینی از کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما و یخبندان در استان خبر داد و تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود مناطق کوهستانی استان، از سه شنبه‌شب به مدت سه شب و به‌ویژه صبح زود، دمای صفر و زیر صفر را تجربه کنند.

وی در پایان دمای بیشینه امروز شهر یزد را ۳۲ درجه اعلام کرد و بیان داشت: این دما فردا به ۲۴ و پس‌فردا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای کمینه سه شب آینده هم به ترتیب به ۱۴، هشت و هشت درجه سانتی‌گراد خواهد رسید؛ همچنین رگبارهای پراکنده، عصر امروز به‌ویژه در مناطق نیمه جنوبی استان شامل خاتم، بافق، بهاباد و ارتفاعات شیرکوه دور از انتظار نیست.