نام فاطمه در صدر نام‌های انتخابی نوزادان دختر یزدی

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با اشاره به ارادت یزدی‌ها به ساحت اهل‌بیت و همچنان مشتاق انتخاب نام زهرای مرضیه (س) برای نوزادان خود، گفت: نام فاطمه با ۹۸۴ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی نوزادان دختر یزدی قرار گرفته است.

به گزارش میبدما؛ محمدعلی مکرمی در گفتگو با فارس در یزد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۶۹۱ نوزادی که در سال ۹۷ و تا پایان بهمن‌ماه در این استان متولد شدند، ۱۰ هزار و ۱۴۰ نوزاد دختر بوده و نام سه هزار و ۷۵۰ کودک با نام و القاب حضرت زهرا (س) مزین شده است.

وی افزود: نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، زینب، یسنا، نازنین زهرا، ریحانه، فاطمه زهرا، آوا و حسنا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی‌ها برای دختران خود بوده که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا(س) در بین این اسامی، نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد اظهار داشت: نام فاطمه با ۹۸۴ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی و نام‌های حلما ۴۵۲، زهرا ۳۴۸، نازنین زهرا ۲۵۷، ریحانه ۲۴۲، و فاطمه زهرا با ۱۸۷ بار انتخاب در رتبه‌های بعدی نام نوزادان دختر قرار گرفت.

مکرمی تصریح کرد: همچنین سایر نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) شامل معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده، مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا از نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام، به برخی از این ترکیب‌ها شامل نازنین فاطمه، یاسمین زهرا، حلماسادات، هدیه زهرا، یگانه زهرا، فاطمه حلما و فاطمه حسنا هم اشاره کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد در پایان با اشاره به وجود حدود شش میلیون نفر سادات در کشور، تصریح کرد: خانواده بزرگ سادات بالغ‌بر سه میلیون و ۱۱۱ هزار نفر سید و دو میلیون و ۶۵۰ هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (س) را در خود جای داده‌اند.