تامین کالاهای اساسی مردم و مبارزه با گرانی، نیاز به کار جهادی مسئولین دارد + فیلم

خطیب جمعه میبد گفت: مسئولان کمر همت را ببندند و به شکل جهادی هم کالاهای ضروری را در دسترس مردم قرار دهند و هم با گرانی‌هایی که در جریان بازار اتفاق افتاده است مبارزه کنند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدخبر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه میبد با شاره به بیانیه گام دوم انقلاب و چشم اندازهایی که رهبر معظم انقلاب برای ادامه مسیر ترسیم کردند، بیان داشت: اولین محور در گام دوم انقلاب تحقیق و پژوهش است و ما باید تحقیق و پژوهش را راهبرد نخست خود قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا دانشگاه ها و حوزه های علمیه رسالت ونقش مهمی دارند. ما باید هم به مرزهای دانش‌های غربی برسیم هم از آن مرزها به سمت بالاتر حرکت و از آنها عبور کنیم.

امام جمعه میبد با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت: آموزش‌ وپرورش باید روح تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان شکوفا کند و آنان را آماده خدمت‌های بزرگ علمی در همه قلمروها کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها با تکیه‌ بر نیروهای داخلی رقم می‌خورد، گفت: پیشرفت دست شماست و تمام موفقیت‌ها با تکیه‌بر نیروی داخلی رقم می‌خورد و همین‌طور باقدرت ها و دولت‌هایی که می‌شود روی آنها حساب کرد.

وی بخش خصوصی و صنعت را چهارمین مخاطب محور اول گام دوم انقلاب یعنی تحقیق و پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: صنایع ما باید درصدی از درآمد خود را برای تحقیق و پژوهش هزینه کنند چراکه تا این کار اتفاق نیافتد چرخه صنعت ما به سمت خودکفایی حرکت نخواهد کرد. زنجیره صنایع ما باید درون‌زا و مولد و قابلیت صادرات به همه عالم را پیدا کند.

خطیب جمعه میبد با تاکید به اینکه تامین کالاهای اساسی مردم و مبارزه با گرانی، نیاز به کار جهادی مسئولین دارد، تصریح داشت: مسئولان کمر همت را ببندند و به شکل جهادی هم کالاهای ضروری را در دسترس مردم قرار دهند و هم با گرانی‌هایی که در جریان بازار اتفاق افتاده است مبارزه کنند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: تنظیم بازار و دسترسی مردم و محرومان و قشرهای متوسط به پایین به کالاهای ضروری وظیفه قاطع و منجز مسئولان در سطوح یک شهر، استان و کشور است.

وی در پایان با اشاره به نشست ورشو اذعان داشت: آنها تمام قوای خود را در اجلاس ورشو جمع کردند تا خط و نشانی برای ایران بکشند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

کلیپ در آپارات میبدما

 

.