امروز جنگ اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای دشمن در اوج است/ مسئولین حرف های تو خالی تحویل مردم ندهند

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : نکند آن آسودگی شما و شرایط اشرافی زندگی تان باعث شود شرایط زندگی مردم را فراموش کنید.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به توطئه های دشمنان داخلی و خارجی در کمرنگ کردن دستاوردهای نظام در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان داخلی در عرصه جهاد قهرمانانه این ملت حضور و با هزار دروغ و نیرنگ به دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب و نظام و راه شهدا هستند.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری بابیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و خانواده‌های معظمشان و تلاش مجاهدانه شما ملت امروز سایه شوم جنگ از سر این ملت دور است، افزود استقامت در دوران دفاع مقدس و مجهز شدن این ملت به تسلیحات پیشرفته روز، احدی در منطقه و جهان جرات اینکه بخواهد متعرض این کشور شود را ندارد.
خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد: امروز جنگ دشمنان در عرصه اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای علیه ایران اسلامی در اوج خود جریان دارد تا نسل جوان بااستعداد و توانمند، مؤمن و پرشور این کشور را از اسلام، قرآن و مکتب اهل‌بیت و انقلاب اسلامی که برخاسته از اراده الهی این ملت است ناامید کند و القا کند که جمهوری اسلامی نتوانست خواسته‌های ملت را برآورده کند.
وی با تأکید بر اینکه در بحث تحریم‌ها تنها دشمن بیرونی نیست که اثر دارد تصریح کرد: اینکه شما می‌بینید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سال ۹۷ اتفاقات عجیب‌وغریب در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد و یک‌دفعه تورم بیش از ۴۰ درصدی رقم می‌خورد؛ قطعاً بدون حضور و تأثیرگذاری عوامل داخلی دشمن این‌چنین ممکن نبود.
امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: بنابراین بسیاری از بی‌تدبیری‌ها صرفاً بی‌تدبیری مدیریتی نیست و نقشه‌ای است که اجرا شد و چنین شد.
حجت‌الاسلام غفوری با تأکید بر وظیفه ملت در جامعه گفت: یک روز عرصه جنگ نظامی باز شود، یک روز عرصه جنگ فرهنگی است که باید بصیرت داشت و امروز که عرصه جنگ رسانه‌ای است و صدها ماهواره به زبان فارسی شب و روز برنامه علیه این ملت پخش می‌کنند باید هوشیار و آگاه بود.
خطیب جمعه موقت میبد بابیان اینکه یک‌مشت کسانی که دور از زندگی روزمره این ملت بسر می‌برند و خودشان گرفتار همه جور مفاسد اخلاقی هستند گفت: آن‌ها علاقه‌مندند دیگران را هم فاسد کنند و چنین نسخه‌هایی را برای دشمن می‌پیچند و دشمن هم باور می‌کند.
وی تصریح کرد: مگر ایران اسلامی یک کشور معمولی است که با این‌طور شایعات و القائات، شرایطش را به هم زد.
امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران علیرغم ۸ سال جنگ، تحریم اقتصادی، فشارهای شدید روانی و رسانه‌ای و کارشکنی‌ها، کودتاهای داخلی منافقین و دولت‌هایی که دل در آستان دشمن داشتند در عرصه‌های مختلف پیشرفت معجزه خارق‌العاده‌ای خلق کرده است.
حجت‌الاسلام غفوری با تشکر از برنامه‌های مختلف صداوسیما به‌ویژه برنامه ایران ۲۰ گفت: انقلاب اسلامی در عرصه معنویت، مسیر درست حرکت انقلاب اسلامی اساس اش بر این بود که جامعه اسلامی که رژیم ستم‌شاهی، کشور را به سمت غرب‌گرایی و زندگی بی‌دینی و لامذهبی می‌برد؛ سر بزنگاه به فریاد دین، شرافت، ناموس، نجابت و کمالات انسانی و الهی این ملت برسد.
وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی منشأ پیشرفت در همه عرصه‌ها شد تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به لحاظ سرعت در تولید علم جز ۵ کشور اول دنیاست و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جوانان تحصیل‌کرده و متعهد، هر آنچه را که موردنیاز این کشور باشد را می‌سازند.
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به وابستگی کشورمان در دوران قبل از انقلاب به استکبار جهانی در همه زمینه‌ها گفت: در قبل از انقلاب تمام بیمارستان‌های کشور پر از پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی بودند و در زمان جنگ حتی زنجیر پلاک را وارد و توان ساخت سیم‌خاردار را هم نداشتیم اما امروز جمهوری اسلامی ایران ناوشکن، کشتی اقیانوس‌پیما، اژدر با بالاترین سرعت در جهان، قاره‌پیما می‌سازد و ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد.
خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: ما در بحث سلول‌های بنیادین، نانو، علم ژنتیک و پیوند اعضا در بیمارستان‌ها جز چند کشور اول دنیا هستیم و در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه راه، مسیرهای ریلی، زیربناهای اقتصادی و گازرسانی به دورترین نقاط کشور و روستاها دستاوردهای عظیمی داریم.
وی با تأکید بر مرور خدمات و دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال گذشته تا ۲۲ بهمن گفت: ۹۰ محور از دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود دارد که ساخت و پرتاب ماهواره به فضا، ساخت تانک‌های پیشرفته نظامی و بالگردهای تهاجمی و ساخت موشک‌های قاره‌پیما چند تا از این محورهاست که نتیجه جهاد شما ملت است که به ثمر نشسته است.
امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: در سال ۵۷، ۵۵ درصد ملت بی‌سواد مطلق بودند اما امروز آمار باسوادی به ۹۷ درصد رسیده است بنابراین انقلاب چه باید می‌کرد که نکرده است.
وی با اشاره به سخنان جان بولتون مبنی بر اینکه امسال جشن کریسمس را در تهران برگزار می‌کند وی را احمق خواند و گفت: این ملت در زیر آتش و باران موشک دشمن و فشار سهمگین‌ترین تحریم تاریخ حرکت و دین، راه شهدا، انقلاب اسلامی، شرف، استقلال، آزادی و سربلندی‌اش را حفظ کرده است و امروز هم در عصر جاهلیت مدرن به حرکت و مبارزه و جهادش تا ظهور حضرت ولی‌عصر ادامه خواهد داد.
امام‌جمعه میبد در ادامه با تأکید بر وظیفه‌شناسی مسئولین گفت: مسئولین در مقابل مشکلات زندگی مردم و کارگر و کارمند که حقوق ثابت و محدودی دارند و یک‌دفعه قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و تورم بر طبق اعلام بانک مرکزی در بعضی بخش‌ها به بالای ۳۹ درصد رسید وظیفه‌دارند.

مجاهدت و ایستادگی ملت چیزی از مسئولیت مسئولین کم نمی‌کند
حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شما مسئولین وظیفه‌دارید برای معاش این ملت تدبیری کنید که اگر کرده بودید چنین نمی‌شد حال که آن روز تدبیر نکردید و چنین شد امروز تدبیر کنید.
وی گفت: زمینه‌هایی که موجب می‌شود شرایط معیشت زندگی برای مردم سخت و قیمت‌ها تنزل پیدا کند را باید تسریع کرد.
امام‌جمعه موقت میبد با تأکید بر اینکه چه وجهی داشت این افزایش قیمت در همه بخش‌ها رخ دهد افزود: امروز باید کارکنید و به مردم گزارش دهید که چه‌کار کردید و چه‌کار قرار است برای این ملت انجام دهید.
خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد: اگر این ملت رأی داد و شمارا در یک موقعیت و مسئولیتی قرارداد برای این است که این امور را انجام دهید نه اینکه حرف خالی تحویل مردم دهید!
حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: مجاهدت و ایستادگی ملت چیزی از مسئولیت مسئولین کم نمی‌کند و وظیفه قانونی و شرعی و الهی و وجدانی که بر دوش مسئولین است باید انجام دهند.
وی تصریح کرد: درست است که وضع خودتان خوب است و همه سرمایه‌های هزارمیلیاردی و چند صدمیلیاردی در رزومه زندگی دارید؛ اما به فکر فقرا و نیازمندان باشید.
امام‌جمعه موقت میبد افزود: نکند آن آسودگی شما و شرایط اشرافی زندگی‌تان باعث شود شرایط زندگی مردم را فراموش کنید و مردم هم تجربه کنند و بدانند رأی دادن به کسانی که خودشان دچار اشرافیت و بی‌خیالی هستند موجب عذاب الهی است.