توسعه صنایع پرآبخواه استان یزد متوقف می‌شود

استاندار یزد با تاکید بر اینکه مسئله آب موضوع اصلی استان یزد است گفت: توسعه صنایع پرآبخواه یزد متوقف می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد اظهار داشت: من یزد را استانی برخوردار از ظرفیت‌های بالا با مردمانی سختکوش، قانع و دیندار میدانم.

وی با تاکید بر اینکه یزد واژه‌ای تنیده با فرهنگ و تمدن است گفت: با این وجود جهت‌گیری برنامه‌های توسعه در طول ۲۵ سال گذشته، وجه اقتصادی و صنعتی آن را پررنگ کرده است.

وی افزود: این موضوع به گونه‌ای است که امروز استان یزد از یک سو با چالش‌ها و پیامدهای توسعه از جمله موضوع مهاجرت، آلودگی‌های محیط زیست، کمبود آب و چالش‌های فرهنگی مواجه شده و از سوی دیگر نیاز به حرکتی جدید و تحرکی بیشتر برای پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد تا ارزیابی، بازاندیشی و بازتعریف مسیر طی شده برای توسعه استان یزد مورد توجه نخبگان و مدیران استان قرار گیرد و بر اساس الزامات و ضرورت‌های موجود، راهبردهایی برای تغییر مسیر و رسیدن به چشم‌انداز مطلوب ارائه شود.

استاندار یزد تصریح کرد: چشم‌اندازی که بر اساس آن استان یزد به استانی امن، باثبات، ثروت‌آفرین و الگویی برای حکمرانی خوب در کشور تبدیل شود.

طالبی ادامه داد: یکی از ضرورت‌های حال حاضر استان یزد توجه به محدودیت‌های منابع آب است، کاهش شدید منابع آب قابل استفاده در استان ما را وادار می‌کند تا بحث آب را به عنوان مسئله اصلی استان، مقدم بر هر کار دیگری مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: لذا در این رابطه تغییر الگوی مصرف در بخش کشاورزی و توقف توسعه صنایع پرآبخواه، تامین منابع آب پایدار برای استان و پیگیری طرح‌های موجود برای تامین آب را دنبال می‌کنم.

استاندار یزد با بیان اینکه توجه جدی به حوزه اشتغال از ضروریات دیگر استان یزد است گفت: متاسفانه در چند سال گذشته علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، شاهد رشد نرخ بیکاری در استان یزد بودیم.

طالبی عنوان کرد: در این رابطه با توجه به ترکیب نیروی انسانی عمدتا تحصیل کرده و فرصت‌های موجود و ویژگی‌های اقلیمی این استان، تلاش خود را برای توسعه صنایع دانش محور و های تک، توسسعه اقتصاد گردشگری و هدایت منابع دولتی و میدان دادن به سرمایه‌های خرد و کلان مردم برای رونق استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک متمرکز می‌کنم.