برگزاری‌دهمین‌دوره‌حفظ‌قرآن‌درمؤسسه‌حمزه‌علی‌میبد

سمیه توکلی، مدیرمسئول مؤسسه حمزه‌علی میبد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با برگزاری این دوره آموزشی، گفت: در راستای ایجاد انس با قرآن در جامعه و آشنایی با شیوه صحیح قرائت و حفظ قرآن، مؤسسه حمزه‌علی میبد اقدام به برگزاری دوره حفظ قرآن کرده است که در سال آینده نیز برگزار […]

سمیه توکلی، مدیرمسئول مؤسسه حمزه‌علی میبد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با برگزاری این دوره آموزشی، گفت: در راستای ایجاد انس با قرآن در جامعه و آشنایی با شیوه صحیح قرائت و حفظ قرآن، مؤسسه حمزه‌علی میبد اقدام به برگزاری دوره حفظ قرآن کرده است که در سال آینده نیز برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در ابتدای دوره از شرکت‌کنندگان آزمون روخوانی قرآن به‌عمل آمد و افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کردند، موفق شدند در کلاس تجوید و مفاهیم قرآن که پیش‌نیاز حفظ قرآن است، شرکت کنند، افراد شرکت‌کننده در این دوره، ۶۰ نفر هستند و قرآن‌آموزان در حال حاضر حافظ یک جزء قرآن هستند.
توکلی عنوان کرد: همچنین شانزدهمین دوره آموزش تجوید قرآن ویژه بانوان با هدف آشنایی قرآن‌آموزان با نحوه قرائت صحیح قرآن به لحن عربی و زیبا در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حمزه‌علی میبد برگزار می‌شود.
وی با بیان این که این دوره با حضور ۱۸ نفر از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود، افزود: در پایان دوره مدرک رسمی به شرکت‌کنندگانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، اعطاء می‌شود.

برگزاری پنجمین دوره حفظ قرآن ویژه بانوان در مؤسسه حمزه‌علی میبد
مدیرمسئول مؤسسه حمزه‌علی میبد تصریح کرد: برگزاری پنجمین دوره حفظ ویژه بانوان نیز از جمله فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی است که با هدف انس هرچه بیشتر بانوان با قرآن کریم از مهرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: این افراد که موفق به گذراندن دوره آموزش تجوید و روخوانی قرآن شده‌اند به حفظ قرآن اهتمام ورزیدند و تاکنون توانسته‌اند بیش از ۳ جزء از قرآن را حفظ کنند.
توکلی گفت: همچنین دوره دوم کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی با هدف آشنایی هرچه بیشتر قران‌آموزان با تجوید و عربی‌خوانی قرآن در این مؤسسه در حال برگزاری است.
وی خاطرنشان کرد: تقریباً ۳۰ نفر از قرآن‌آموزآن در این دوره شرکت دارند که بعد از شرکت در مرحله اول روخوانی و روانخوانی و کسب حد نصاب نمره قبولی وارد این مرحله شدند که بعد از اتمام آن و کسب نمره قبولی وارد مرحله حفظ قرآن می‌شوند.