بخش نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی استان راه اندازی می شود

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین راه اندازی بخش نوسوادان کتابخانه علامه جعفری(ره) یزد گفت: در آینده ای نزدیک با مشارکت دو دستگاه دولتی بخش نوسوادان کتابخانه های عمومی استان یزد راه اندازی می شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» در یزد، کتابخانه عمومی محله محروم حسن آباد یزدبه نام مرحوم علامه جعفری(ره) نامگذاری شده است و با نوسازی و بهسازی این کتابخانه از سوی نهاد کتابخانه های استان اکنون دارای ۷۶۰ عضو محلی و ۱۷ هزار و ۶۶۰ جلد کتاب در مخزن کتابخانه است که در آستانه هفته نهضت سوادآموزی به منظور بهره مندی سوادآموزان این محله بخش نوسوادان آن با ۱۲۰ جلد کتاب به بهره‌برداری رسید.

مرآت امین‌الرعایا، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین راه اندازی بخش نوسوادان کتابخانه علامه جعفری(ره) یزد ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های این اداره کل با نهضت سواد آموزی زمینه‌ساز حضور بیشتر نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی استان شود و به به تحکیم سواد در این گروه کمک کند.

وی از مشارکت دو دستگاه دولتی در آینده ای نزدیک برای تأمین منابع مورد نیاز نوسوادان استان در کتابخانه ها خبر داد و افزود:

تأکید بر سوادآموزی و علم‌اندوزی در سیره و منش نبی مکرم اسلام(ص)‌ و ائمه اطهار(ع) مشهود است و نهضت سوادآموزی نیز در واقع رسالت خود را در راستای تأکیدات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) پایه‌گذاری کرده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ، استان یزد را چهارمین استان از نظر باسوادی در کشور اعلام کرد و گفت: با نگاه بلند امام راحل(ره) در تشکیل نهضت سوادآموزی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، میزان جمعیت باسواد کشور از ۴۸ درصد در سال ۵۸ به حدود ۹۰ درصد در سال ۹۶ رسیده است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و همت مردم، بی‌سوادی در کشور به طور کامل ریشه‌کن شود.