نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها ‌‌فروش پایینی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها با آن روبه‌رو هستند را فروش پایین‌تر به نسبت تهران دانست.

به گزارش میبدما به نقل از تسنیم از یزد، مجید جوادیان‌زاده در آیین افتتاح خبرگزاری کتاب ایران در یزد با اشاره به اینکه این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این استان اجرا می‌شود اظهار داشت: امروز در سراسر جهان رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین مباحثی که باید به آن توجه داشت، فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تخصصی در برخی از حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها از جمله قرآن خبرگزاری‌های تخصصی سال‌ها در کشور در حال فعالیت بوده‌اند عنوان کرد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که نیاز به خبرگزاری تخصصی حوزه رسانه در آن ضروری بود، عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.

جوادیان زاده تاثیرگذاری خبرگزاری ایبنا در سراسر کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: قطعا راه‌اندازی دفاتر این خبرگزاری در استان‌ها می‌تواند تاثیرگذاری کشوری آن را در استان‌ها هم به نمایش بگذارد.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها با آن روبرو هستند را فروش پایین‌تر به نسبت تهران دانست و افزود: یکی از علل این موضوع را می‌توان در نبود رسانه‌ای برای معرفی کتب و آثار تخصصی در این حوزه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: رسانه‌ها الان نقش بسیار مهمی در ایجاد ساخت‌های فرهنگی در جامعه دارند و خبرگزاری ایبنا می‌تواند در حوزه کتاب نقش‌آفرینی بسیار زیادی ایفا کند.